قیمت خودروها حبابی است، دست نگه دارید، متضرر می شوید +قیمت خودرو

پرشین خودرو: مردم دست نگه دارند چرا که پیش بینی می شود طی روزهای آتی با توجه به پیش فروش های صورت گرفته و افزایش عرضه و تغییر شرایط فروش، قیمت خودرو در بازار با افت بسیار همراه شود که در این میان به طور قطع خریداران متضرر خواهند شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این اظهار داشت: عرضه بسیار محدود خودروسازان به بازار و تلاطمات ارزی از ابتدای سال قیمت خودرو را در بازار صعودی کرد و همچنان این روند ادامه دارد و در هفته های اخیر شاهد جهش بسیار شدید قیمت خودروها در بازار هستیم.

سعید موتمنی تصریح کرد: زمانی که عرضه کاهش یابد هر کالایی در بازار ارزش پیدا می کند به طوری که در هفته های اخیر با ایجاد بازار سیاه در خودروهای داخلی، قیمت ها افزایش زیادی یافته و از قیمت های واقعی بسیار فراتر رفته است.


جریان قیمت خودرو به زودی تغییر می کند


وی با اشاره به افزایش حباب قیمتی خودروها در بازار گفت: به مردم توصیه می شود در وضع بوجود آمده در بازار که خودروها با حباب قیمتی مواجه شده است دست نگه دارند چرا که احتمال می رود طی روزهای آتی با توجه به پیش فروش های صورت گرفته و افزایش عرضه و تغییر شرایط فروش ، قیمت ها در بازار با افت بسیار همراه شود و در این میان مردم متضرر شوند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو ، تاکید کرد : پیش بینی می شود که با توجه به ورود مجلس به اوضاع نابسامان بازار خودرو ، قیمت ها در روزهای آتی بهتر خواهد شد چرا که دولت و مجلس اجازه نخواهند داد اوضاع بازار خودرو بدتر از این شود.

موتمنی گفت: شرکتها در صورتی بخواهند افزایش قیمتی داشته باشد طی روزهای آتی باید اعلام کرده و شرایط فروش را راحت تر کنند تا بتوانند وضعیت بازار را کنترل نمایند در حالی که متاسفانه بازار قیمت نابسامان شده و هیچ نظارتی وجود ندارد و هر کسی در این بازار قیمتی را اعلام می کند.

 

قیمت خودرو
 

افزایش 9 تا 90 میلیونی خودروهای داخلی در بازار


وی در ادامه با توجه به آخرین تغییرات قیمتی خودروها در بازار ، به اختلاف 9 تا 90 میلیونی برخی از خودروهای داخلی پرداخت و یاد آور شد: طی امروز قیمت سمند LX در بازار به 37 میلیون و 500هزار تومان در بازار رسیده به طوری که اختلاف قیمت این خودرو با نرخ کارخانه 6 میلیون تومان است! همچنین قیمت سمند EF7 امروز در بازار به 39 میلیون تومان رسیده در حالی که در قیمت کارخانه ای این خودرو 32 میلیون و 157 هزار تومان عرضه می شود و همین مساله اختلاف قیمت این خودرو با نرخ شرکتی را به حدود 8 میلیون تومان رسانده است.

وی افزود: پژو 206 وی 8 نیز طی دیروز تا امروز با 3 میلیون افزایش به 49 میلیون تومان در بازار رسیده در حال حاضر اختلاف قیمت این خودرو با کارخانه 10 میلیون شده است. همچنین پژو 206 تیپ 2 نیز هم اکنون 39 میلیون و 100 هزار تومان است و با کارخانه اختلاف نزدیک به 5 میلیونی یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران با توجه به اختلاف قیمت سایر خودروها در بازار اضافه کرد: در حال حاضر پژو 405 SLX در بازار 38 میلیون و 300 هزار تومان است و با قیمت کارخانه بیش از 5 میلیون تومان اختلاف قیمت دارد همچنین پژو پارس LX کلاس 15 در بازار به 49 میلیون و 500 هزار تومان رسیده که با قیمت کارخانه اختلاف 10 میلیونی دارد.

موتمنی همچنین به اختلاف 13 تا 19 میلیونی انواع ساندرو در بازار اشاره کرد و افزود : هم اکنون قیمت رنو ساندرواتوماتیک در بازار به 80 میلیون رسیده در حالی که قیمت کارخانه ای این خودرو 54 میلیون و 600 هزار تومان است و این وضع اختلاف قیمت این خودرو را به حدود 13 میلیون تومان رسانده است. رنوساندرو استپ وی اتوماتیک نیز در بازار 90 میلیون است و با قیمت کارخانه 19 میلیون اختلاف قیمت دارد!

وی همچنین قیمت دنا پلاس را در بازار 63 میلیون اعلام کرد و گفت : با این روند کارخانه اختلاف قیمت این خودرو با کارخانه به 10 میلیون تومان رسیده است.

این مقام مسئول در پایان با توجه به اختلاف 90 میلیونی سوزوکی ویتارا اتوماتیک اضافه کرد: هم اکنون قیمت سوزوکی ویتارا اتوماتیک در بازار 250 میلیون تومان است که با نرخ کارخانه نزدیک به 90 میلیون اختلاف قیمت دارد. همچنین پژو 2008 نیز در بازار به 200 میلیون رسیده و با نرخ مصوب کارخانه حدود 85 میلیون اختلاف قیمت پیدا کرده است.

کد خبر 97182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    0 0
    کدام حباب....این یک واقیعت تلخ تاریخی است....تو این 40سال اخیر هیچ قیمتی حبابی نبوده و نخواهد یود