کد خبر 97200
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
خطر حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا

پرشین خودرو: در چند روز گذشته اخباری مبنی بر خطر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا در بعضی رسانه‌ها منتشر شده بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از آی اسپورت، در چند روز گذشته اخباری مبنی بر خطر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا در بعضی رسانه‌ها منتشر شده بود. اخباری که به نظر می‌رسید زیاد هم جدی نیستند و اتفاق خاصی برای سرخابی‌ها نخواهد افتاد. اما گویا ماجرا جدی‌تر از این حرف‌هاست و احتمال حذف این دو تیم و به خصوص استقلال از لیگ قهرمانان آسیا کم نیست.

مسئولان استقلال در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بخش قابل توجهی از درآمد اسپانسر خود برای فصل آینده را هزینه و به عبارتی پیش‌خور کرده‌اند و هنوز مطالبات تعدادی از بازیکنان و مربیان سابق این تیم باقی مانده است که طبق اولتیماتوم کنفدراسیون فوتبال آسیا، تکلیف این بخش از مطالبات هم باید تا تاریخ 9 تیر مشخص شود. پرداخت این مطالبات البته آسان نیست اما حتی اگر این مشکل هم حل شود، مشکل بزرگ‌تری بر سر راه استقلال وجود دارد و آن سندسازی‌هایی است که فصل گذشته برای گرفتن مجوز حرفه‌ای انجام شد و AFC متوجه این اتفاقات شده است. در واقع اگر استقلالی‌ها نتوانند ثابت کنند که سندسازی در کار نبوده، خطر حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از قبل خواهد شد.

لیگ قهرمانان آسیا

 

این مشکل برای پرسپولیس هم وجود دارد. پرسپولیسی‌ها هم با چند شکایت از سوی بازیکنان سابق خود در AFC مواجهند که مثل استقلال تا روز 9 تیر برای جلب رضایت و حل مشکل وقت دارند. آنها هم مثل استقلال بخشی از بودجه فصل آینده خود را با پرداخت مطالبات آنتونی گولچ پیش‌خور کرده‌اند و در ماجرای سندسازی هم با استقلال هم‌داستانند و در معرض خطر حذف از آسیا قرار دارند. اتفاقی که شاید اگر ابتدای فصل و با گفتن حقیقت و بدون سندسازی رخ می‌داد قابل هضم‌تر بود اما قطعا حذف این دو تیم در آینده اتفاق تلختری خواهد بود و شوک بزرگی به فوتبال ایران وارد خواهد کرد.

کد خبر 97200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha