کد خبر 97235
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
«محسن جهرودی» در كادر تولید

پرشین خودرو: با آمدنش هم شتاب تولید بیشتر شد و هم ساعت كار تولیدی؛ بنا به روایت آمار محسن جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا كارنامه عملكرد مثبتی در سال 96 داشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عده‌ای معتقدند موفقیت جهرودی، مرهون نگاه ویژه‌اش به بخش قطعه‌سازی است, رفتاری كه در یكی از نخستین اقداماتش نیز مشهود بود پرداخت 600 میلیارد تومان از بدهی قطعه‌سازان كار دشواری بود كه انجام شد.
واقعیت این است كه خودروسازی زمانی می‌تواند بالنده و شكوفا باشد كه بر بستری از صنعت قطعه‌سازی منسجم و قوی بنا نهاده شده باشد. در ساختار صنعت خودروسازی ایران؛ قطعه‌سازی عمری به مراتب كمتر از خودروسازی دارد, و رشدش در سایه روشن حمایت خودروسازان قرارداشته است.
به همین دلیل صنعت قطعه‌سازی با فراز و نشیب صنعت و بازار خودرو، دچار تلاطم و آسیب هایی می‌شود.
یكی از بحرانی‌ترین موضوعات این صنعت در چند سال اخیر موضوع مدت زمان بازپرداخت مطالبات قطعه‌سازان بوده است. این موضوع كه مهمترین عامل ایجاد مشكل كمبود نقدینگی برای قطعه‌سازان است، می‌تواند علاوه بر به خطرافتادن حیات تولیدكنندگان، امكان به روزرسانی فناوری‌های تولید در صنعت قطعات خودرو نیز سلب نماید. موضوعی كه در بلند مدت می‌تواند آسیب جدی دیگری به صنعت خودروی كشور وارد نماید.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با شناخت خوبی كه از وضعیت صنعت قطعه‌سازی دارد سعی كرده تا در همین مدت كوتاه تعامل مثبتی با این شركت‌ها ایجاد نماید. به طوری كه بازدید از واحدهای قطعه‌سازی و گفتگو با مدیران و كارگران این واحدها نقش ویژه‌ای در ایجاد اتحاد و دلگرمی در این شركت‌های شده است.
اما اگر بخواهیم با روش و منش مهندس جهرودی را در كادر تولید آشنا شویم نمی‌توانیم فقط به موضوع قطعه‌سازی اشاره كنیم. بی‌گمان یكی از مهمترین بخش‌های صنعت خودروسازی موضوع خدمات پس از فروش است.
برای پرواز صنعت خودرو دوبال مورد نیاز است, قطعه‌سازی و خدمات پس از فروش؛ هر گونه غفلتی از این دو می‌تواند به ركود و رخوت خودروسازی بینجامد. تاكید بر رعایت اخلاق و انصاف در ارائه خدمات به مردم, برنامه‌ریزی گسترده به منظور ارتقاء سطح رضایت مشتریان و توسعه خدمات امدادی از مهمترین اولویت‌های كاری محسن جهرودی محسوب می‌شود.
ارتباط مستقیم با نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش و آشنا شدن با موضوعات و مسائل آنها, روشی است كه در گروه سایپا مورد تاكید مدیرعامل قرار گرفته است.
تمركز بر تولید, برنامه‌ریزی در راستای توسعه محصول و رعایت انضباط مالی سه ركن اصلی برنامه‌های مهندس جهرودی در سال 97 است. نمود اولیه این برنامه‌ها در همین ماه‌های نخست سال مشهود بود. به نوعی كه فرودین ماه امسال گروه خودروسازی سایپا توانست عنوان پرتیراژترین شركت تولید كننده خودروی ایران باشد. از شواهد موجود چنین بر می‌آید كه گروه خودروسازی سایپا در سال حمایت از كالای ایرانی بتواند عملكرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد.

یادداشت از خسرو دلشاد کارشناس خودرو

کد خبر 97235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha