مرگ سالیانه 37 کودک داخل اتومبیل های پارک شده بر اثر گرمای در آمریکا!

پرشین خودرو: شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که در این کشور به صورت سالیانه، 37 کودک بر اثر گرمای داخل اتومبیل جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش پرشین خودرو، تابستان مشکلات خاص خودش را دارد و نمی‌توان برای مدت طولانی در یک اتومبیل با کولر خاموش نشست، هرچند این شرایط برای مناطق گرمسیر بسیار بدتر بوده و بدون کولر نمی‌توان بیش از 1 دقیقه داخل اتومبیل را تحمل کرد. حال باتوجه به این شرایط، اخیرا شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که طبق تحقیقات و گزارش‌های صورت گرفته از سوی سازمان‌های مربوطه، سالیانه 37 کودک براثر گرمای داخل کابین اتومبیل جان خود را در ایالات متحده آمریکا از دست می‌دهند و باعث شده تا از سال 1998 میلادی تا اواخر 2017 میلادی، در مجموع شاهد مرگ 742 کودک بر اثر گرمای کابین اتومبیل‌های خاموش در زیر آفتاب باشیم.

هرچند این آمار تنها برای ایالات متحده آمریکا بوده و ابعاد آن در عرصه جهانی بسیار بیشتر و گسترده‌تر خواهد بود.


به گزارش "سی ان ان"، کار رسانه‌ای گسترده‌ای در راستای آگاهی بخشیدن به خانواده‌ها صورت گرفته است و حتی 21 ایالت مختلف آمریکا اقدام به تصویب قانون‌های مرتبط کرده و یا حتی 8 ایالت اتهام جنایی به والدینی خواهد زد که فرزندان خود را داخل اتومبیل رها می‌کنند، اما با این وجود باز هم شاهد ترک فرزندان در فصل تابستان، آن هم داخل کابین اتومبیل خاموش هستیم که باعث می‌شود جان کودکان به خطر بیافتد.

طبق تحقیقات صورت گرفته از شهروندان آمریکایی، خیلی از والدین و پرستاران فراموش می‌کنند که فرزند و یا کودک تحت سرپرست آنان در اتومبیل حضور دارد و تنها 18 درصد از والدین از حضور فرزندان خود در داخل اتومبیل اطلاع دارند، اما باتوجه به اینکه فکر می‌کنند کار خود را سریع انجام می‌دهند، کودک خود را داخل اتومبیل رها کرده و به انجام کارهای شخصی خود می‌پردازند.
 

کد خبر 97307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha