کد خبر 97311
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
جریمه یک میلیارد یورویی فولکس واگن

پرشین خودرو: سه سال از رسوایی بزرگ فولکس واگن در دستکاری نتایج مربوط به میزان آلایندگی محصولات می‌گذرد، اما همچنان جریمه‌های سنگین مالی برای این خودروساز تعیین می‌شود و حالا دولت آلمان، حکم به جریمه یک میلیارد یورویی فولکس داده است.

به گزارش پرشین خودروبه نقل اززومیت، اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا با انتشار بیانیه‌ای فولکس‌واگن را به دست‌کاری نتایج مربوط به انتشار گازهای آلاینده متهم کرد. بر اساس این گزارش، پیشرانه‌های دیزلی تزریق مستقیم فولکس‌واگن، موسوم به TDI، طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که فقط در هنگام آزمایشات کنترل میزان آلایندگی نتایج قابل قبولی ارائه دهند و در عمل تا ۴۰ برابر حد مجاز آلاینده تولید می‌کنند. پس از این رسوایی فولکس‌واگن در سراشیبی سقوط قرار گرفت و از آن زمان تاکنون به پرداخت جریمه‌های سنگین مختلفی محکوم شده است. با این وجود، هنوز هم کابوس آلمان‌ها پایان نیافته است. به گزارش رویترز، دولت آلمان در جدیدترین واکنش خود این خودروساز را به پرداخت جریمه‌ای ۱ میلیارد یورویی محکوم کرده است.

تست کنترل آلایندگی

نمایندگان فولکس‌واگن در واکنش به این محکومیت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند:

پس از بررسی‌های جامع، شرکت فولکس‌واگن AG جریمه‌ی ۱ میلیارد یورویی را پذیرفته است و قرار نیست اعتراضی به این جریمه داشته باشد. با این کار، فولکس‌واکن AG، مسئولیت این اشتباه بزرگ را پذیرفته است و قدمی بزرگ برای پشت سر گذاشتن این وضعیت برداشته است.

فولکس واگن

پذیرفتن این جریمه‌ی سنگین بدون هیچ‌گونه اعتراضی از سوی فولکس‌واگن تا حدودی جالب توجه است چراکه احتمالا این خودروساز آلمانی در تلاش است جلوی تحقیقات بیش‌تر پیرامون ایرادات بیشتر در اروپا را بگیرد. پس از جریمه‌ی ۴.۳ میلیارد دلاری آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا، این دومین جریمه‌‌ی میلیاردی تعیین شده برای این خودروساز است. با توجه به یک میلیون دستگاه خودروی تولید شده توسط این شرکت، به نظر نمی‌رسد که این خودروساز به زودی از تیتر یک روزنامه‌ها کنار برود.

کد خبر 97311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha