با خودروی ب ام و سری 8 کوپه آشنا شوید

پرشین خودرو: بعد از ماه‌ها انتظار، در نهایت روز جمعه شرکت خودروسازی BMW پرچم دار جدید خودروهای اسپرت خود یعنی سری 8 کوپه را معرفی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، بعد از معرفی نسخه کانسپت "بی ام و سری 8" در سال‌های گذشته، شمارش معکوس علاقه مندان برای پرچم دار جدید شرکت خودروسازی BMW آغاز شد، تا اینکه بلاخره این انتظار به سر رسید و روز جمعه شرکت خودروسازی بی ام و نسل جدید "سری 8 کوپه" را با پیشرفت‌های شگفت انگیز و طراحی دیوانه کننده رونمایی کرد.

 



کمپانی خودروسازی "بی ام و" با رونمایی رسمی از "سری 8 کوپه"، مشتاق است به مخاطبان خود بفهماند که هدف اصلی آن ارائه محصولی قدرتمند، دقیق و کاملا ظریف است که می‌تواند در برابر محصولات بزرگی همچون پورشه 911 و همچنین خانواده مرسدس بنز AMG GT قرار گیرد و آنان را به چالش بکشد. هرچند تاریخ عرضه این محصول مشخص نشده و علاقه مندان به خودروی اسپرت BMW باید کاسه صبر خود را دوباره خالی کنند تا زمان عرضه این اتومبیل فرا برسد.

 



برای آشنایی با جزییات ظاهری اتومبیل می‌توانید به تصاویر این خودرو در پرشین خودرو توجه کنید، اما در ادامه با تایید شرکت سازنده، نسل جدید "سری 8 کوپه" با طول کلی 4843 میلی متر، عرض 1902 میلی متر، ارتفاع 1341 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2822 میلی متر ساخته شده است که ابعاد آن به یک خودروی سدان رسیده و یا حتی بیشتر از یک خودروی سدان خواهد بود تا علاوه بر یک اتومبیل اسپرت فوق العاده، یک خودروی لوکس و راحت هم شکل بگیرد.

 



در نسخه اروپایی که فعلا از سوی شرکت خودروسازی BMW معرفی شده است، در حال حاضر 2 مدل اصلی وجود خواهد داشت که یکی از آنان موتور دیزلی شش سیلندر دارد و دیگری هم نیروی خود را از موتور هشت سیلندر بنزینی با توربوشارژرهای دوقلو تامین می‌کند.

اول از همه در زیر کاپوت نسخه دیزلی "بی ام و سری 8 کوپه" که با کد 840d xDrive معرفی شده است، یک موتور 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژر قرار گرفته است که دارای خروجی قدرت 315 اسب بخاری بوده و می‌تواند در دور موتور 1750 دور بر دقیقه، خروجی گشتاور بسیار بالای 680 نیوتن متری داشته باشد که با دریافت و هدایت این نیرو به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، می‌توان به حداقل شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه دست پیدا کرد.

 



برای کسانی که شتاب سریع‌تر و قدرت بیشتر می‌خواهند، نسخه M850i xDrive مناسب خواهد بود که نیروی 523 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتن متری آن برخواسته از موتور 4.4 لیتری هشت سیلندر توربو دوقلو بوده و می‌توان با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، به حداقل شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه دست پیدا کرد.

برای دریافت و تبدیل نیروی هر دو پیشرانه، شرکت خودروسازی BMW یک جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته استپ ترونیک در نظر گرفته است که توسط کنترل کننده‌های هیدرولیکی بهینه سازی شده و به صورت الکترونیکی مدیریت می‌شود تا همزمان انتقال نیروی صاف و سریع داشته باشد.

کد خبر 97375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha