کد خبر 97390
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
چین بزرگترین تولید کننده خودروهای برقی!

پرشین خودرو: تازه ترین آمارها نشان می دهد چین برای سومین سال متوالی بزرگترین تولید کننده و فروشنده خودروهای برقی و انرژی جدید در دنیا بوده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا،  آماری که شرکت 'میایو' این کشور منتشر کرده است نشان می دهد در سال 2017 میلادی، خودروسازان چینی 794 هزار دستگاه از این خودروها تولید کرده اند.
آنچه بیشتر از همه در این آمار جلب توجه می کند این است که در سال گذشته میلادی چین توانسته است در بازار خودرو خود که بزرگترین بازار دنیاست 777 هزار دستگاه از این خودروها را به فروش برساند.

خودروبرقی


وزارت صنعت و فن آوری اطلاع رسانی چین هم در گزارشی که تارنمای یی سی به آن اشاره کرده آورده است این کشور تقریبا نیمی از بازار خودروهای برقی و انرژی جدید دنیا را به خود اختصاص داده است.
آمار این وزارتخانه نشان می دهد تا پایان سال 2017 میلادی نزدیک به 214 هزار ایستگاه شارژ برای خودروهای برقی در سراسر چین ساخته شده است و تاسیسات زیربنایی بسیاری نیز در حال ساخت است.
شرکت های خودروساز برقی در چین در تلاش هستند تا سهم بیشتری از این خودروها را در بازار جهانی نیز بدست آورند و فروش آنها بتدریج در کشورهای دیگر در حال افزایش است.
چین امید زیادی دارد که تا سال 2025 میلادی در صنعت ساخت این خودروها قدرت رقابت بالایی در برابر کشورهای دیگر پیدا کرده و 20 درصد از بازار جهان را به خود اختصاص دهد.

کد خبر 97390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha