کد خبر 97407
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران اختصاص می‌یابد

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی آغاز شده و از ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری پیش‌بینی می‌کنیم ۲۰۰۰ دستگاه به تهران اختصاص یابد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، محسن پورسیدآقایی در حاشیه هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: در جلسه امروز تفویض اختیارات مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی به شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در گذشته اختیارات مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برعهده شورای شهر بوده است که این اقدام از نظر عملیاتی امکان‌پذیر نبود و شورا نمی‌توانست رسیدگی لازم را در این خصوص داشته باشد.

پورسیدآقایی افزود: درنهایت شورای شهر تمام اختیارات را به غیر از بازرسی به شهردار تهران تفویض می‌کرد.

وی بیان داشت:‌ در جلسه امروز با رأی اکثر اعضای شورای شهر موضوع مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی تمامی اختیارات را شورا به شهرداری تهران واگذار کرد و در حال حاضر شهردار نسبت به انتخاب هیأت مدیره زمان برگزاری مجمع و صورت‌حساب‌های مالی می‌تواند اقدام کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: این موضوع بر اساس قانون تصویب شده است و تغییرات در آن باید بر اساس قانون انجام شود و اگر شورا می‌تواند این قانون را اصلاح کند باید اقدامات لازم صورت بگیرد و در غیر این‌صورت باید در قالب لایحه‌ای تغییر اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی توسط مجلس انجام شود.

پورسیدآقایی درباره طرح ترافیک خبرنگاران نیز اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مقرر شد افرادی که طرح ترافیک دریافت کرده‌اند، اسامی آنها منتشر شود و این اقدام یک سیاست بازدارنده بود که افرادی به غیر از خبرنگاران برای طرح ترافیک خبرنگاری اقدام نکنند و همین موضوع موجب شد خیلی از افراد برای دریافت طرح ترافیک خبرنگاری ثبت‌نام نکنند.

وی افزود: در حال حاضر نیز بررسی‌های نهایی برای طرح ترافیک خبرنگاران در حال انجام است. برخی از رسانه‌ها اعتراضاتی داشتند و بعضی‌ها نیز لیست را تغییر داده‌اند، بنابراین پس از این تغییرات لیست اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کرده‌اند منتشر می‌شود.

اتوبوس


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ارائه کارت‌های رایگان حمل و نقل عمومی به خبرنگارانی که طرح ترافیک نگرفته‌اند، گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری موظف است به خبرنگارانی که طرح ترافیک نگرفته‌اند، کارت‌های حمل و نقل عمومی رایگان مدت‌دار یکساله ارائه بدهند.

پورسیدآقایی افزود: با توجه به اینکه کارت‌های حمل و نقل عمومی مبلغ‌دار بوده است؛ بنابراین سازوکار کارت‌های مدت‌دار را برای خبرنگاران تعریف کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم به ۳ هزار نفر از خبرنگاران این کارت‌ها ارائه داده شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: شورای اقتصادی هفته گذشته نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را مصوب کرد و بنابراین ۱۸ هزار دستگاه اتوبوس درون‌شهری نوسازی خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ۸۲ هزار دلار از نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را شرکت نفت پرداخت می‌کند.

پورسیدآقایی افزود: در ابتدا ۵ هزار دستگاه اتوبوس نوسازی می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم از این تعداد ۲ هزار دستگاه اتوبوس به تهران اختصاص یابد.

وی بیان داشت: ‌از سوی دیگر شهرداری تهران ۱۶۰ میلیارد تومان را در یکی از بانک‌ها بلوکه کرده که از طریق سود آن به شرکت‌های خصوصی برای تأمین اتوبوس وام بدهند و ۵۵۰ دستگاه اتوبوس را به شهر تهران اضافه کنند.

کد خبر 97407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha