کد خبر 97459
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کیا با «سول» الکتریکی به اروپا می رود

پرشین خودرو: محبوبیت خودروهای الکتریکی در بازار اروپا، باعث شده تا شرکت خودروسازی کیا در بازار اروپا تنها نسخه‌های الکتریکی سول را عرضه کند.

به گزارش پرشین خودرو، کمپانی خودروسازی کیا در سال گذشته موفق به فروش 12 هزار و 100 دستگاه خودروی کراس اوور "کیا سول" در بازار اروپا شده است که از این تعداد، حدود 5400 دستگاه آن نسخه‌های الکتریکی "کیا سول" بوده‌اند که نشان از استقبال بسیار خوب مشتریان از خودروی تمام الکتریکی کیا سول دارد، به همین منظور شرکت خودروسازی کیا تصمیم گرفته است تا فروش نسخه‌های بنزینی و یا حتی نسخه‌های توربوشارژر این اتومبیل که بخش قابل توجهی از فروش "کیا سول" را در بازار اروپا تشکیل می‌دهد، به طور کامل متوقف کرده و بجای آن نسخه‌های الکتریکی بیشتری از "کیا سول" به بازار اروپا عرضه کند و تمرکز اصلی خود را بر روی بازاریابی و فروش آن قرار دهد.

از اوایل سال جاری میلادی تا به امروز، حدود 2245 دستگاه خودروی کیا سول در کشور آلمان فروخته شده است که از این تعداد، حدود 1899 دستگاه آن را نسخه‌های الکتریکی "کیا سول" تشکیل می‌دهد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است. هرچند فروش این خودرو در بازار آمریکا چندان خوب نبوده و در سال 2018 میلادی بیش از 100 دستگاه به فروش رسانده است.

در خصوص نسخه‌های الکتریکی "کیا سول" گفتنی است که این خودرو به مجموعه باتری‌های 30 کیلووات ساعت مجهز شده است، اما مشتریان می‌توانند به عنوان یک گزینه سفارشی از باتری‌های بزرگ‌تر 64 کیلووات ساعت استفاده کنند.

کد خبر 97459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha