بررسی دوباره طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس قوت گرفت

پرشین خودرو: با اعتراض طراحان طرح ساماندهی بازار خودرو به هیات رئیسه مجلس ، بررسی دوباره این طرح در صحن علنی مجلس قوت گرفت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو ، هفته گذشته بود که در جلسه ای که با حضور وزیر صنعت و معاونان وزیر در کمیسیون صنایع و معادن برگزار شد ، با رای برخی از اعضای کمیسیون ، طرح ساماندهی بازار خودرو برای 6 ماه مسکوت ماند .

هنوز چند روزی از این تصمیم نگذشته است که برخی از طراحان اصلی طرح ساماندهی بازار خودرو به این مساله اعتراض کرده و از هیات رئیسه مجلس خواسته اند که بررسی مجدد این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با توجه به وضعیت نابسامان بازار خودرو گفت : در صورت موافقت هیات رئیسه مجلس ، طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

 

طرح ساماندهی بازار خودرو
 

ولی ملکی با توجه به تبعات منفی توقف طرح ساماندهی بازار خودرو گفت :  به دنبال اوضاع نابسامان بازار ، طراحان این طرح از هیات رئیسه خواسته اند که مسکوت ماندن این طرح به صلاح نیست و باید دوباره به جریان بیفتد هر چند آغاز مجدد بررسی این طرح در صحن علنی مجلس بستگی به رای هیات رئیسه مجلس دارد.

نماینده مشکین شهر در خانه ملت تاکید کرد : برای اینکه این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد باید کمیسیون صنایع مجددا این طرح را رای گیری و مصوب کرده و  به صحن علنی مجلس ارائه کند.

به گفته ملکی با تصویب کلیات طرح ، جزئیات آن  نیز مورد بررسی قرار گرفته و به صحن علنی مجلس خواهد رفت. هر چند بررسی مجدد طرح ساماندهی بازار خودرو نیازمند تکلیف هیات رئیسه مجلس است.

عضو ناظر شورای رقابت همچنین با توجه به برخی از خبرهای متناقض در خصوص نرخ تعرفه واردات خودرو متذکر شد: در طرح ساماندهی بازار خودرو پیش بینی شده بود که ظرف سه ماه تعرفه واردات خودرو به تعرفه های مشخص در سال 96 باز گردد و  در صورتی که این طرح به صحن علنی آمده و به تصویب می رسید تعرفه واردات به رقم سال گذشته باز می گشت.

ملکی با توجه به تعلیق 6 ماهه طرح ساماندهی بازار خودرو بر وضعیت واردات خودرو ، گفت : با ابلاغ دستورالعمل جدید دولت در خصوص نرخ تعرفه ها در ماههای پایانی سال 96 ، نرخ تعرفه واردات 40 درصدی افزایش یافت که از همان زمان نرخ های جدید اعمال و در صورت تعلیق طرح ساماندهی در 6 ماه آینده نیز همین نرخ برای واردات خودرو اعمال خواهد شد.

کد خبر 97467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    0 0
    ما مردم متناسب با عملکرد نمایندگان در مورد این طرح در انتخابات آتی مجلس عکس العمل نشان خواهیم داد.موافق