ارائه مشوق هایی برای هدایت سرمایه سرگردان به بنگاه های قطعه سازی

پرشین خودرو: دولت با ارائه مشوق هایی برای تولیدکنندگان داخلی از جمله کاهش نرخ های مالیاتی، کاهش هزینه بیمه تامین اجتماعی و تخصیص وام های اعتباری و کم بهره، می تواند سرمایه های سرگردان را به سمت بنگاه های تولیدی و قطعه سازی هدایت کند.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: در شرایط کنونی حمایت از تولید داخلی وظیفه همه است چرا که امروز مشکلاتی چون افزایش نرخ ارز، تحریم ها و موانعی که برای ورود مواد اولیه خارجی وجود دارد بخش های تولیدی به خصوص قطعه سازی را با بحران مواجه کرده است.

فرهاد بهنیا افزود: در وضعی که گرانی مواد اولیه داخلی شامل فولاد ، مس ، آلومینیوم و پتروشیمی ها هزنیه واحدهای تولیدی را افزایش داده ، نیاز است تا تمام دستگاه های متولی از وزارت صنعت و معدن، مجلس، سازمان حمایت، سازمان بازرسی و شورای رقابت تمام هم خودشان را برای تثبیت قیمت و یا کاهش قیمت مواد اولیه داخلی بکار گیرند و در کنار آن سوبسیدها و مشوق هایی را برای تولیدکنندگان داخلی در نظر بگیرند.

وی تاکید کرد: در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد و دولت با این سیاست حمایت خود را از تولید داخلی به طور واقعی اعلام کند مطمئنا سرمایه سرگردان موجود در بازار و نقدینگی انبوهی که طی این سالها ایجاد شده به جای سر در آوردن از بازار ارز ، طلا و خودرو و احتکار به سمت بنگاههای تولیدی سرازیر خواهد شد.

 

قطعه سازان، انجمن قطعه سازان، بنگاه های اقتصادی


سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو تصریح کرد: با سرمایه گذاری در بنگاه های تولیدی دو ویژگی و اتفاق رخ خواهد داد اول اینکه نیاز به واردات به شدت کاهش می یابد و دوم تولید ناخالص ملی بالا می رود و به طور مسلم ضد تورم خواهد بود و در نهایت شاهد رشد اشتغال زایی در کشور خواهیم بود.

بهنیا در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که با این محوریت برنامه ریزی ها اجرایی شود به طور حتم با اعمال تحریم های جدید در صنعت خودرو و قطعه سازی از عهده مشکلاتی که بواسطه تحریم ها ایجاد شده بر خواهیم آمد.

کد خبر 97521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha