تحریم قطعات و مواد اولیه به جای خودرو

پرشین خودرو: نجفی‌منش، با بیان اینکه این بار آمریکا خودروی ایران را تحریم نکرده است، گفت: محدودیت‌های سختی برای قطعات و مواد اولیه در نظر گرفته شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازباشگاه،  محمدرضا نجفی‌منش در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: از ۱۵ مرداد تحریم‌های جدید صنعت خودرو یعنی قطعات و مواد اولیه آغاز خواهد شد، این در حالی است که آنها خود خودرو را تحریم نکردند، پس هدف این تحریم ها ضربه سخت به ایران است و البته تحریم ها، این بار خشن و سخت است.

وی افزود: برخی کشورها تا ۳۰۰ میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما جرات ندارند که کار را با ایران در شرایط جدید تحریم، ادامه دهند؛ پس ترک ناخواسته شرکتهای سرمایه گذار در ایران محرز شده است.

به گفته نجفی منش، اداره خزانه داری آمریکا ۵۰۰ نفر را در نظر گرفته است که دور زدن تحریم های ایران را رصد کنند، این در حالی است که ما باید ۵ هزار نفر را برای مقابله با آنها قرار دهیم.

قطعات خودرو


وی با بیان اینکه پژو و هیوندایی اعلام کردهاند که از ایران می‌روند، اظهار کرد: یک راه این است که تماشاگر باشیم و راه دیگر این است که اقدام کنیم. اولین پیشنهاد ما این است که یک ستاد مقابله با تحریم همانطور که در آمریکا خزانه داری مسئول شده است، راه اندازی شود که با همکاری وزارت خارجه، مدیریت تحریم ها را پیگیری کنند.

نجفی منش خواستار وحدت و یک صدا شدن شد و گفت: باید ارتباط دائم با شرکت‌ها و فعالان اقتصادی برای شناسایی مشکلات برقرار شود، البته باید توجه داشت که حرکت با دست فرمان قبلی، امکان پذیر نیست. اتاق باید این مسائل را دریافت کرده و با طبقه بندی، آن را به مسئولان ارایه دهد.

وی با بیان اینکه برجام باید حفظ شود، گفت: ایران باید همکاری با اتحادیه اروپا را در دستور کار قرار دهد، ضمن اینکه همکاری با شرکت‌های کوچک و متوسط باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 97533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha