کد خبر 97534
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
قیمت طلا اوج گرفت

پرشین خودرو: قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه به دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۴۵ درصد افزایش، به ۱۲۸۳.۶۲ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱۲۸۶.۱۰ دلار رسید.

پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در اختلاف تجاری فزاینده با چین، تهدید کرد تعرفه ۱۰ درصدی روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار وضع کند، دلار آمریکا و بازارهای سهام آسیا روند نزولی پیدا کردند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب، ۰.۳ درصد افت کرد و به ۹۴.۵۴۸ واحد رسید و بازارهای سهام آسیا خارج از ژاپن یک درصد سقوط کردند و به پایینترین حد خود در بیش از چهار ماه اخیر رسیدند.

طلا


به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، در میان سرمایه‌گذاران وحشتی ایجاد شده و بدنبال پوشش ضررهای احتمالی در بازارهای سهام برآمده‌اند و همان طور که می دانیم طلا یک پناهگاه مطمئن است.

بر اساس گزارش رویترز، طلا در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی جایگاه یک سرمایه‌گذاری مطمئن را پیدا کرده و با افزایش تقاضا روبرو می‌شود.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است پیش از اینکه به سطح ۱۲۷۷ دلار سقوط کند، تا مرز ۱۲۹۰ دلار پیشروی داشته باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۶.۴۸ دلار رسید. این فلز در معاملات روز گذشته تا مرز ۱۶.۴۸ دلار سقوط کرده بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۸۲.۵۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۸۷.۸۱ دلار رسید.

کد خبر 97534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha