آغاز اولین فروم بین المللی «برنامه آینده صنعت خودرو»

پرشین خودرو: این همایش با موضوع آینده خودرو؛ نوآوری ها و فناوری های نوظهور و با حضور مدیران و کارشناسان داخلی و خارجی در محل هتل پارسیان اوین آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمد نقی زاده دبیر شورای راهبردی برنامه آینده صنعت خودرو در ابتدای این فروم گفت: ما در برنامه امروز یک جمع بندی از ۵ نشست تخصصی قبل خواهیم داشت تا بتوانیم یک جمع بندی برای ادامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه برنامه های خودرویی باید حول محور انسان و نه خودرو تدوین شود.

وی ادامه داد: برنامه های خودروئی باید ۳ محور را پوشش دهد یعنی امنیت، آلودگی و کیفیت زندگی که باید در برنامه های توسعه ی خودرو لحاظ شود.

نقی زاده تصریح کرد: در حوزه امنیت آمارهای کشور ما بسیار تاسف بار است و ما در ۲۰ سال گذشته ۴۵۹ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته شده اند که از میزان شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی بیشتر است.

وی ورود به تکنولوژی های جدید خودرویی مانند خودران ها را برای بالا بردن ضریب امنیت رانندگی مهم دانست و افزود: جهان در تمام برنامه های جدید خود بر روی خودروهای فراتر از خودروهای دیزلی یعنی خودروهای خودران و کانکتینگ تمرکز کرده است و ما نیز باید این مهم را انجام دهیم.

این کارشناس و مدرس دانشگاه در مورد موضوع آلودگی خودرو ها گفت: حرکت به سوی خودروهای برقی و استفاده از باطری های قابل شارژ به جای بنزین یک راه حل برای کم کردن میزان آلودگی است.

نقی زاده به بحث کیفیت زندگی به عنوان موضوع مهم این روزهای برنامه ریزان صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: استفاده از خودروهای هیبرید و کانکتینگ و اشتراکی یکی از روش های دنیای نوین است و در سال ۲۰۳۵ جهان وارد این حوزه خواهد شد و ما یا باید از امروز برنامه ریزی کنیم و یا در سال ۲۰۳۵ همه خودروهای خود را در پارکینگ های منازل نگه داریم و بعد تصمیم گیری کنیم که چه کنیم!

وی راه کار فعلی را تامین منابع و استفاده از فعالیت نوین است.

وی مسئله آینده صنعت را خودرو ندانست و افزود: بحث آینده ما حمل و نقل است که برای رفع مشکلات آن مجبوریم تغییراتی را از امروز کلید بزنیم.

دبیر شورای راهبردی برنامه آینده صنعت نبود صنایع نوین در میان قطعه سازان و خودروسازان را یک اشکال جدی دانست و افزود: در ۲۰ سال آینده ممکن است دیگر صنعت خوورو و قطعه این چیزی که در حال حاضر می شناسیم نباشند و ما اگر از هم اکنون برنامه ریزی نکنیم از قافله تغییر و در آمدهای ان عقب خواهیم افتاد.

وی ادامه داد: ما در هر فروم سعی می کنیم از تجارب شرکت های قوی استفاده کنیم در فرم اول مدیران شرکت سگولا از ایتالیا حضور دارند.

کد خبر 97554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha