کد خبر 97557
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
اختلاس در اداره راه و شهرسازی کرمان

پرشین خودرو: رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل پرونده اختلاس در اداره کل راه و شهرسازی استان و امور عشایری جنوب استان کرمان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل پرونده اختلاس در اداره کل راه و شهرسازی استان و امور عشایری جنوب استان کرمان خبر داد.

 یدالله موحد امروز ۲۹ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: طی یک ماه گذشته بر اساس گزارش دیوان محاسبات استان پرونده اختلاس حدود ۲ میلیارد تومان توسط دو نفر از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی مطرح شده که در این راستا مظنونین بازداشت شده و پرونده در حال طی روند کارشناسی است.

وی ادامه داد: در مورد دیگر، براساس گزارش اداره کل اطلاعات استان مشخص شد مفاسدی در گمرکات کشور رخ می دهد که ارزیابی کالاهای موضوع اظهارنامه های وارداتی که از طریق کارشناسان و برخی کارمندان گمرک صورت گرفته است، مورد بررسی قرار گرفت.

موحد با بیان اینکه در این پرونده موضوع رشوه به کارشناسان و اظهارنظر خلاف واقع صورت گرفته بود، اظهار کرد: این موضوع در کرمان کشف و مشخص شد کارشناسان این اداره مشمول این وضعیت بوده و تعداد از کارمندان گمرک در شهرستان کرمان و مرتبطین آنها در سیرجان و بوشهر شناسایی و دستگیر شدند که از ۱۰ نفر بازداشت، ۴ نفر کارمند گمرک و بقیه کارشناس ارزیابی بوده‌اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: برخی به بزه خود اعتراف کرده و تحقیقات تکمیلی این پرونده در حال انجام است.

وی به دیگر پرونده اختلاسی در استان اشاره کرد و گفت: همچنین دو فقره پرونده اختلاس اداره کل امور عشایری، اتحادیه عشایری و اتحادیه تعاون روستایی جنوب استان در حال رسیدگی است که تخلفات و جرائم مالی آن سنگین و عددی در حدود ۳ میلیارد تومان توسط اداره کل اطلاعات اعلام شده است.

کد خبر 97557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha