کد خبر 97563
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۶
سبک جالب زندگی در ایتالیا

پرشین خودرو: چیز‌های معمولی که درباره ایتالیا به ذهن هر گردشگری می‌رسد عبارتند از: کولوسئوم، رومئو و ژولیت، پیتزا، پاستا و ...، اما ما قصد نداریم درباره پیتزا‌های خوشمزه و زیبایی آمفی‌تئاتر‌ها حرف بزنیم که همه می‌دانند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، چیز‌های معمولی که درباره ایتالیا به ذهن هر گردشگری می‌رسد عبارتند از: کولوسئوم، رومئو و ژولیت، پیتزا، پاستا و ... اما ما قصد نداریم درباره پیتزا‌های خوشمزه و زیبایی آمفی‌تئاتر‌ها حرف بزنیم که همه می‌دانند. بلکه می‌خواهیم چیز‌هایی درباره سبک زندگی مردم ایتالیا بگوییم که شاید شما را متعجب کند.

ایتالیایی‌ها درک متفاوتی از فاصله دارند

شمال تا جنوب ایتالیا را می‌توانید در ۱۰ ساعت طی کنید. به همین دلیل تعریف ایتالیایی‌ها از فاصله با مردم سایر کشور‌ها فرق دارد. یک سفر دو ساعته از میلان به نزدیکترین ساحل (۲۰۰ کیلومتر) برایشان بسیار طولانی است. همچنین سفر از حومه شهر به شهر باید از پیش و به دقت برنامه ریزی شود.

 
 
 


ایتالیایی‌ها سرزمین مادریشان را دوست دارند و قدر آن را می‌دانند

ایتالیایی‌ها به اصالت خود افتخار می‌کنند. وقتی یک ایتالیایی را اولین بار می‌بینید نام روستا، استان و کشوری که در آن متولد شده را با افتخار می‌گوید. یکی از دلایل آن‌ گذشته کشورشان است.

 
 

 



گویش‌های زیادی در ایتالیا وجود دارد

در ایتالیا حدود صد گویش مختلف وجود دارد که همگی کاملا متفاوت هستند. در واقع می‌توان گفت زبان‌های مختلفی هستند. وقتی وارد شهری می‌شوید با دو تابلو یکی به زبان محلی و دیگری ایتالیایی مواجه می‌شوید. حتی ممکن است با یک ایتالیایی حرف بزنید و فکر کنید از یک کشور دیگر آمده است. در حالی که فقط با گویش محلی حرف می‌زند. کمدی الهی دانته به گویش فلورانسی نوشته شده به همین دلیل شهروندان فلورانس فکر می‌کنند زیباترین گویش را دارند.

 
ایتالیا
 
 


کشور خوبی برای سالمندان


تعداد افراد سالخورده در ایتالیا زیاد است. ایتالیایی‌ها در انتظار روز بازنشستگی هستند تا از شغل خسته کننده‌شان راحت شوند و به کاری که دوست دارند بپردازند. متوسط امید به زندگی در ایتالیا نسبتا بالا و ۸۲ سال است. اگر یک ویلای قدیمی باشکوه و زیبا دیدید، احتمالا خانه سالمندان است، چون ایتالیایی‌ها معتقدند سالمندان سزاوار بهترین‌ها هستند.
 
 
 


ایتالیایی‌ها از بلندپروازی‌های نسل جوان حمایت نمی‌کنند

ایتالیایی‌ها از نظر شغلی فرصت‌های زیادی ندارد. دانشجویان بلندپرواز بعد از فارغ التحصیلی به لندن، برلین، هلسینکی یا در بدترین حالت به میلان مهاجرت می‌کنند. جوانان ۳۰ ساله مجبورند رایگان یا با حقوق بسیار کم کار کنند تا مهارت و تجربه لازم را کسب کنند. در ایتالیا کارآفرینان جوان افراد زیر ۴۰ سال هستند. بعد از ۴۰ سالگی افراد بالاخره می‌توانند ساخت حرفه واقعی خود را شروع کنند. آن‌ها از دیدن یک سردبیر ۲۵ ساله یا یک تهیه کننده فیلم ۳۰ ساله واقعا تعجب می‌کنند.

 
ایتالیا
 


ایتالیایی‌ها برای بچه دار شدن عجله ندارند

ایتالیایی‌ها دیر اقدام به بچه دار شدن می‌کنند. در سال ۲۰۱۶ متوسط سن زنانی که برای اولین بار مادر می‌شدند ۳۲ سال و مردانی که برای اولین بار پدر می‌شدند ۳۵ سال بود. همچنین احتمال اینکه یک زن ۴۰ ساله بچه دار شود بیشتر از یک زن زیر ۲۰ سال است.
 
 
 


ایتالیایی‌ها دیر هم ازدواج می‌کنند


در ایتالیا معمولا زوج‌ها بعد از اینکه ۲، ۳ بچه به دنیا آوردند تصمیم می‌گیرند ازدواج کنند که شایدبه دلیل قوانین سخت طلاق باشد. اگر زوجی فرزند و دارایی مشترک نداشته باشند این فرآیند یک سال کامل طول می‌کشد اما اگر بچه داشته باشند باید حدود ۳ سال زمان و پول زیادی برای وکیل صرف کنند.
 
 
ایتالیا
 

جامعه ایتالیا واقعا برای همه است
 
در ایتالیا همه شرایط لازم برای افراد دچار مشکلات جسمی وجود دارد. لازم نیست چنین افرادی در خانه بمانند، آن‌ها می‌توانند به راحتی به استخر، رستوران و تعطیلات بروند و بچه بزرگ کنند. همچنین تربیت بچه‌ها به گونه‌ای است که این تفاوت‌ها را به خوبی درک می‌کنند و رفتار مناسبی در مواجهه با آن دارند. یک ایتالیایی اگر مجوز قانونی برای چنین کاری نداشته باشد، هرگز در محل معلولین پارک نمی‌کند.
 
 
 


برنامه غذایی سختگیرانه‌ای دارند


در شمال ایتالیا، رستوران‌ها فقط برای ناهار (۱۲ تا ۲:۳۰) و برای شام (۷ تا ۱۱) باز هستند. اگر نتوانید تا ساعت ۲:۳۰ ناهار بخورید، باید تا شام منتظر بمانید. همچنین هیچ سوپرمارکت‌ی شبانه روزی باز نیست. زندگی اولویت همه است و مغازه‌داران هم استثنا نیستند. آن‌ها هم می‌خواهند زمانشان را با خانواده بگذرانند و تعطیلات استراحت کنند و حتما یک روز هفته را تعطیل می‌کنند.
 
 
 

 

اگر خدمات مخابراتی را لغو کنید جریمه می‌شوید.

در ایتالیا باید همه قرارداد‌های خدماتی را با دقت بخوانید. به عنوان یک قاعده، قرارداد هزینه اشتراک ماهانه برای سه ماه یا یک سال بسته می‌شود و بعد از آن ۳۰ درصد اضافه می‌شود؛ و اگر زودتر بخواهید آن را لغو کنید جریمه می‌شوید.
 
 

 

کد خبر 97563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha