توسعه باتری های نسل جدید «فولکس واگن» با استفاده از رایانه های کوانتومی

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی فولکس واگن برای توسعه مجموعه باتری‌های نسل جدید وسایل نقلیه الکتریکی خود، از رایانه‌های فوق العاده قدرتمند کوانتومی استفاده می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، تولید کننده آلمانی اتومبیل برای شبیه سازی‌های ساختار باتری در وسایل نقلیه الکتریکی، توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی در ماشین‌های خودران و همچنین طراحی و ساخت سیستم‌های مدیریت ترافیک جدید و بهبود آنان، سال گذشته توسعه کامپیوترهای قدرتمند و پیشرفته کوانتومی را با کمپانی گوگل آغاز کرده است و حالا با نتیجه گرفتن این پروژه، قصد دارد شبیه سازی باتری‌های پیشرفته وسایل نقلیه الکتریکی را با این نوع کامپیوتر انجام دهد.

در آزمایشگاه "CODE" فولکس واگن واقع در شهر سانفرانسیسکو، در حال حاضر مولکول‌های لیتیوم هیدروژن و همچنین زنجیرهای کربنی بر روی کامپیوترهای کوانتومی شبیه سازی شده است و کمپانی خودروسازی فولکس واگن با انجام چنین کاری، به مرحله جدیدی از توسعه مجموعه باتری‌های نسل جدید رسیده است، زیرا با استفاده از یک کامپیوتر کوانتومی، کمپانی خودروسازی فولکس واگن قادر به جمع بندی ترکیب شیمیایی یک باتری پیشرفته است و علاوه بر این موضوع، می‌تواند با سرعت بیشتر چگالی انرژی باتری و همچنین وزن نهایی مجموعه باتری‌های اتومبیل را با ارائه طرح‌های مختلف تجزیه و تحلیل کند تا به نتیجه دلخواه خود برسد.

این حرکت می‌تواند پیشرفت زیادی برای کمپانی خودروسازی فولکس واگن محسوب شود، زیرا کمپانی خودروسازی فولکس واگن به دنبال شبیه سازی ساختار شیمیایی یک باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی خود است.

علاوه بر توسعه باتری‌های پیشرفته و جدید، مدیر ارشد کمپانی خودروسازی فولکس واگن عنوان کرد که این شرکت قصد دارد اولین محصول خود را با ویژگی‌های دیجیتالی جدید به بازار عرضه کند که برای رسیدن به این هدف، کامپیوترهای پیشرفته کوانتومی می‌تواند بزرگ‌ترین کمک کننده باشد. تکنولوژی کامپیوترهای کوانتومی ابعاد جدیدی را در صنعت تکنولوژی برای ما ایجاد خواهد کرد.

به عنوان بخشی از همکاری بین دو شرکت، گوگل می‌تواند به دستگاه‌های فولکس واگن دسترسی داشته باشد که می‌توانند دستورالعمل‌های مکانیکی کامپیوترهای کوانتومی را پردازش کنند و امکان آزمایش این نوع رایانه را فراهم سازند. پیش از همکاری بین گوگل و فولکس واگن برای توسعه کامپیوترهای کوانتومی و استفاده از آنان در توسعه محصولات جدید، از کامپیوترهای کوانتومی و توانایی پردازش آنان در بهینه سازی ترافیک 10 هزار تاکسی شهری پکن استفاده شده است.

کد خبر 97576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha