هیات وزیران به شماره‌گذاری مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری رای منفی دادند

پرشین خودرو: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درخواست صدور مجوز برای شماره‌گذاری مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در هیات وزیران رای نیاورد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، مسعود تجریشی که پیش از این مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست را با شماره‌گذاری مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری اعلام کرده و این اقدام را خلاف قانون دانسته بود، با بیان اینکه درخواست مجوز شماره‌گذاری مجدد موتورهای کاربراتوری در روز یکشنبه (۲۷ خرداد) در جلسه هیات وزیران مورد بررسی قرار گرفت، گفت: با توجه به این تصمیم دولت، موتورسیکلت‌های کاربراتوری قابلیت شماره‌گذاری ندارند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه با رای منفی دولت به درخواست شماره‌گذاری مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری این ماجرا تمام‌شده تلقی می‌شود، تصریح کرد: دولت ادله وزارت صنعت و معدن را در مورد ضرورت تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری نپذیرفت. در حقیقت توجه به مسائل و اهداف مهم‌تر یعنی دستیابی به هوای پاک و سالم باعث شد که ادله‌های مطرح شده از سوی وزارت صنعت و معدن پذیرفته نشود.

هییت وزیران


تجریشی با بیان اینکه نمی‌توانیم سیاستگذاری‌ها را با استثناها نادیده بگیریم، گفت: نمی‌توانیم هم از سوخت ارزان و هم از خودروی بی‌کیفیت استفاده کنیم و هم فرهنگ تک‌سرنشینی در بین ما وجود داشته باشد و در عین حال خواهان بهبود وضعیت آلودگی هوا باشیم بلکه باید یک چارچوب و اصول را محور عمل قرار دهیم و به آن قائل باشیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان با اشاره به اینکه قطعا ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در گرو سلامت انسان است، تصریح کرد: نمی‌توانیم همه مسائل را با هم بخواهیم. به عبارت ساده‌تر نمی‌توانیم هم خواهان هوای سالم باشیم و هم تولید موتورهای آلاینده کاربراتوری را مطالبه کنیم. باید بدانیم که اصالت با انسان است و اشتغال و اقتصاد در گروه سلامت اوست یعنی قبل از هر موضوعی نیاز به انسان سالم داریم و برای دستیابی به این مهم باید روی قانون تاکید کنیم.

کد خبر 97578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha