کد خبر 97582
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
ایران مقابل اسپانیا یک دژ خواهد ساخت

پرشین خودرو: نشریه اسپانیایی آس به تحلیل بازی تیم ملی این کشور برابر ایران و مشکلاتی که ماتادورها مقابل شاگردان کی‌روش خواهند داشت پرداخت.

به گزارش پرشین خودرو، در آستانه بازی‌ تیم‌های ملی ایران و اسپانیا در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه که امشب از ساعت 22:30 به وقت تهران آغاز می‌شود، نشریه اسپانیایی آس در مطلبی به بررسی این بازی پرداخت. آس در ابتدا به آمار بازی ایران و مراکش در دور نخست که در آن ایران با تنها 35 درصد تملک توپ، بدون حتی یک شوت به سمت چارچوب در نیمه دوم، به لطف گل به خودی بازیکن حریف، پیروز شد اشاره کرده و در ادامه می‌‌نویسد:

تیم ملی اسپانیا با ایرانی مواجه می‌شود که در کمال تعجب صدرنشین گروه B‌ است. این تیم آسیایی در آخرین دقایق بازی‌اش مقابل مراکش، با گل به خودی بازیکن حریف، شکست را به این تیم تحمیل کرد و به خاطر تساوی پرتغال و اسپانیا صدرنشین گروه شد. تیمی که کارلوس کی‌روش هدایت آن را برعهده دارد، بازی‌اش بر پایه یک سیستم دفاعی استوار است. بدون نمایشی خاص در خط حمله و بدون بازیکنانی هنرمند. در ایران امیدها به سیستم دفاعی کی‌روش است که در تجمع بازیکنان در خط دفاعی به منظور جلوگیری از دریافت گل و در عین حال داشتن نیم نگاهی به موقعیت‌های گلزنی با ضدحملات است. در بازی مقابل مراکش، ایران در نیمه اول 35 درصد از زمان بازی تملک توپ داشت و در نیمه دوم 36 درصد و در 15 دقیقه اول بازی کار خاصی نکرد و تنها 24 درصد از زمان بازی توپ را در اختیار داشت. همین وضعیت برای تیم ملی در پایان مسابقه هم وجود داشت و این تیم در فاصله دقایق 75 تا 90 بازی هم تنها 28 درصد تملک توپ داشت. با این حال این ایران بود که در آخرین دقیقه بازی بدون آنکه حتی یک شوت به سمت چارچوب دروازه حریف داشته باشد، بازی را برد و این گل هم با اشتباه مدافع حریف برای گشودن دروازه خودی به ثبت رسید.

تیم ملی


نشریه آس در ادامه با بررسی آمار انفرادی عملکرد بازیکنان ایران و شمار پاس‌های این تیم در قیاس با آمار انفرادی بازیکنان اسپانیا در مصاف با پرتغال، سبک بازی دو تیم را کاملاً متناقض توصیف و یک بازی دفاعی دیگر را از سوی ایران مقابل ماتادورها پیش‌بینی می‌کند.

این نشریه چاپ مادرید می‌نویسد: با توجه به آمار پاس‌ها و درصد تملک توپ دو تیم در بازی‌های قبلی‌شان، می‌توان انتظار داشت که جهت بازی به سمتی باشد که اسپانیا چه به خاطر ذات و اقتضای فوتبالش چه به خاطر اینکه حریف اینگونه ترجیح می‌دهد، توپ را در اختیار داشته باشد و این تیم باید خطوط بازیکنان تیم ملی ایران را که در نیمه زمین خودش تجمع خواهند کرد، بشکند. در همین حال شاگردان کی‌روش روی حرکات هجومی علیرضا جهانبخش، برترین گلزن فصل گذشته اردویژه هلند در تیم آزد آلکمار و ضدحملات بال‌هایش - چیزی که حواس جوردی آلبا، کارواخال، ناچو یا اودریوسولا باید به آن باشد - حساب می‌کنند به خصوص که مدافعان کناری اسپانیا نشان داده‌اند همیشه میل به حمله دارند و از پست خود پیشروی می‌کنند. ایران مقابل مراکش عملاً از سمت چپ حمله می‌کرد، همان سمتی از میدان که اسپانیا برای آغاز حملاتش مقابل پرتغال ترجیح می‌داد.

کد خبر 97582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha