عامل یک‌سوم تصادفات تهرانی‌ها عدم توجه به جلو است

پرشین خودرو: معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: عدم توجه به جلو با 34 درصد، بیشترین سهم تصادفات رانندگی تهران بزرگ در سال گذشته را داشته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، سرهنگ جبارزاده معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: عدم توجه به جلو با 34 درصد، بیشترین سهم تصادفات رانندگی تهران بزرگ در سال گذشته را داشته است.

جبارزاده در همین رابطه اظهار داشت: عدم توجه به جلو یکی از رایج‌ترین علل تصادفات شهروندان تهرانی است که خود ناشی از عوامل متعددی از جمله سرعت غیرمجاز، عدم توجه به وسیله نقلیه مقابل، حواس‌پرتی، عدم رعایت فاصله مجاز و ایمن، نقص فنی در سیستم ترمز و عدم مهارت کافی در هدایت و کنترل وسیله نقلیه است.

تصادف


وی در این رابطه افزود: هر کدام از دلایل بالا، نشئت گرفته از رفتارهای نا ایمن و پرخطر رانندگان است؛ به‌عنوان مثال استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و استفاده از مشروبات الکلی موجب حواس‌پرتی راننده شده و منجر به تصادفات عقب به جلو می‌شود. این نوع از تصادف معمولاً با افزایش حجم ترافیک، باعث وقوع تصادفات خسارتی شده و در مواقعی که جریان ترافیک روان باشد، با افزایش سرعت، منجر به تصادفات جرحی و فوتی می‌گردد.

تصادف


جبارزاده با بیان اینکه رفتارهای غیر قابل پیش‌بینی و ناگهانی راننده وسیله نقلیه جلویی نیز در این نوع از تصادف بی‌تأثیر نیست، به رانندگان توصیه کرد: با رعایت سرعت مجاز، فاصله ایمن، توجه به جلو، عدم استفاده از تلفن همراه، پرهیز از خوردن و آشامیدن، اجتناب از ترمز، گردش و تغییر مسیر ناگهانی از بروز حادثه جلوگیری نمایند.

کد خبر 97583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha