کد خبر 97587
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
الحاق شرکت مجتمع‌های ایستگاهی به مترو

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت متروی تهران از الحاق شرکت مجتمع‌های ایستگاهی به مترو خبر داد و گفت: ایستگاه‌های مترو برای ساخت مجتمع‌های ایستگاهی شناسایی می‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، علی امام  با اشاره به الحاق شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: شرکت مجتمع‌های ایستگاهی، زیر نظر مترو فعالیت می‌کرد و وظایفی در حوزه شهرسازی، درآمدزایی و ... داشت؛ اما بنا به دلایلی از مترو جدا و به معاونت مالی سپرده شد.

مترو


وی با بیان اینکه پس از بحث‌های طولانی سرانجام در زمان آقای نجفی شهردار سابق تهران، در توافقات شفاهی، انتقال شرکت مجتمع‌های ایستگاهی از معاونت مالی به مترو مورد تایید قرار گرفت، ادامه داد: اما به صورت مکتوب هفته گذشته فیمابین معاون حمل و نقل و ترافیک و معاون مالی تفاهم‌نامه‌ای در خصوص جابجایی مدیریت شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو از معاونت مالی به معاونت حمل و نقل منعقد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه در گذشته طرح ایجاد مجتمع بر روی 35 ایستگاه منعقد شده بود، گفت: با این حال می‌بینیم که دو سوم طرح‌های تایید شده به سرانجام نرسیدند و این در حالیست که حالا 106 ایستگاه مترو که در دست بهره برداری هستند داریم و در ماه‌های آینده نیز ایستگاه‌های خط 6 و 7 مترو هم به تدریج وارد مدار می‌شوند و عملا تعداد ایستگاه‌ها به 155 ایستگاه می‌رسد اما تنها 35 ایستگاه طرح مجتمعی دارند.

مترو


امام با بیان اینکه از سال گذشته با تغییر مدیرعامل شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو فعالیت‌ها در این شرکت افزایش یافت اما باید سرعت بالاتری به خود بگیرد تصریح کرد: با انتقال مدیریت شرکت مجتمع‌های ایستگاهی به مترو از طریق مشاوران خطوط نسبت به شناسایی ظرفیت‌های ایستگاه‌های مترو برای تاسیس مجتمع‌های ایستگاهی اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مجتمع‌های ایستگاهی علاوه بر درآمدزایی در حوزه معماری، شهرسازی و ... نیز می‌توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند، گفت: قطعا پس از شناسایی ظرفیت ایستگاه‌های مترو، نسبت به برگزاری مزایده برای تاسیس مجتمع‌های ایستگاهی اقدام خواهیم کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در عرصه ساخت مترو باشیم.

کد خبر 97587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha