کد خبر 97590
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
دستگیری ۸۹ نفر از دلالان بازار ارز

پرشین خودرو: رئیس پلیس آگاهی ناجا به 31 مرحله طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق ارز اشاره کرد و گفت: در این خصوص 89 نفر از دلالان بازار ارز دستگیر شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، رئیس پلیس آگاهی ناجا به 31 مرحله طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق ارز اشاره کرد و گفت: در این خصوص 89 نفر از دلالان بازار ارز دستگیر شدند.

سردار محمد رضا مقیمی، رییس پلیس آگاهی ناجا در گردهمایی فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور به برنامه‌های این یگان در سال 97 اشاره کرد و گفت: توسعه کیفی و کمی ماموریت‌ها، کاهش 50 درصدی زمان ارائه خدمات و کاهش ده درصدی سالیانه جرایم از اهداف کلان پلیس آگاهی است.

وی درباره اولویت‌های این پلیس در سال 97 گفت: مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با سرقت و جرایم خشن و جرایم اقتصادی از جمله اولویتهای این پلیس است.

رییس پلیس اگاهی ناجا به عملکرد این پلیس در سال 96 اشاره کرد و افزود: برگزاری 40 جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و راه اندازی 17 ایستگاه ایست و بازرسی و راه اندازی سیستم‌های پایشی مکانیزه دار از جمله اقدامات است.

وی به 31 مرحله طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق ارز اشاره کرد و گفت: در این خصوص 89 نفر از دلالان بازار ارز دستگیر شدند.

 

دلالان ارز

 

سردار مقیمی با اعلام افزایش 48 درصدی ارزش ریالی کشفیات کالاهای قاچاق در سال گذشته گفت: مقام معظم رهبری نسبت به معدوم کردن کالاهای قاچاق و تلاش پلیس برای اجرایی شدن این فرامین تاکید داشتند و پلیس آگاهی ناجا با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص معدوم کردن کالاهای قاچاق مکشوفه مکاتبات بسیاری با مسئولان کشور انجام داد ولی متاسفانه موفقیت چشم‌گیری در این بخش نداشتیم و علیرغم یکی دو بار معدوم شدن این کالاها شاهد تاثیر چشمگیر آن در جامعه نبوده‌ایم.

وی با اشاره به دستاوردهای پلیس آگاهی در بخش مبارزه با جرائم جنایی گفت: طی سال گذشته چندین پرونده قتل زنجیره‌ای، سرقت مسلحانه از بانک‌ها و تجاوزهای سریالی و زنجیری کشف شد و همکاران ما در یکی دو استان و چند شهر بزرگی که چنین جرائمی رخ داده بود موفق به دستگیری مجرمان شدند.

رییس پلیس آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: به دنبال تلاش همکاران ما در معاونت مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی 2500 نفر در پرونده‌های مرتبط با قتل،‌ 1400 هزار متجاوز و 700 نفر سارق مسلح دستگیر شدند.

وی به برخورد پلیس آگاهی با جرائم اقتصادی اشاره کرد و گفت: به دنبال تلاش‌های انجام شده در این بخش شاهد رشد پرونده‌های مکشوفه در سال گذشته بودیم و کشف پرونده‌های زمین‌خواری به میزان 20 درصد افزایش داشته است.

مقیمی خاطر نشان کرد: طی سال‌های گذشته 9 فقره قاچاق سازمان‌یافته و 56 هزار پرونده جعل و کلاهبرداری کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه تیم‌های DVI تشخیص هویت پلیس آگاهی آمادگی حضور در صحنه‌های مختلف در سراسر کشور را دارند گفت: این تیم‌ها در رسیدگی به حوادث مهم سال گذشته از جمله سقوط هواپیما، زلزله کرمانشاه و عملیات تروریستی مشارکت داشتند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به ثبت 37 میلیون چهره‌، بانک اطلاعاتی چهره‌نگاری پلیس آگاهی در مجموعه تشخیص هویت تقریبا تکمیل شده و ما امروز می‌توانیم بگوییم که توانسته‌ایم از اثر انگشت باقیمانده در صحنه جرم نمونه پروفایل ژنتیکی استخراج کنیم که در دنیا کم سابقه است.

رییس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اهداف در نظر گرفته شده برای سال جاری نیز خاطرنشان کرد: با توجه به خط و مشی اعلام شده از سوی فرماندهی نیروی انتظامی و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در نظر داریم تا خدمات انتظامی در پلیس آگاهی را به میزان 70 درصد افزایش دهیم و همزمان، زمان ارائه خدمات را به 50 درصد زمان فعلی کاهش دهیم و با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم جرائم مرتبط با حوزه پلیس آگاهی را به میزان 10 درصد کاهش دهیم.

سردار مقیمی تاکید کرد: مبارزه با ورود کالای قاچاق، برخورد با سرقت و همچنین مبارزه با جرائم خشن و اقتصادی جزو اولویت‌های اصلی پلیس آگاهی در سال 97 است.

کد خبر 97590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha