کد خبر 97592
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
درد قفسه سینه نشانه چیست؟

پرشین خودرو: درد قفسه سینه در سمت چپ می‌تواند با انواع شرایط ایجاد شود بنابر این ارزیابی علائم مهم است و اگر شما درد دارید برای تعیین علت درد نیاز به توجه پزشکی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برترین ها، درد قفسه سینه در سمت چپ می تواند با انواع شرایط ایجاد شود بنابر این ارزیابی علائم مهم است و اگر شما درد دارید برای تعیین علت درد نیاز به توجه پزشکی است.

وقتی فردی شروع به احساس درد در قفسه سینه دارد این احتمال وجود دارد که آنها نگران شوند درد قفسه سینه در سمت چپ بدن که می تواند حتی به دلیل این اثر جانبی ترسناک تر شود که اغلب با یک حمله قلبی همراه است

در صورت حمله قلبی شما دریافت مراقبت های پزشکی با بیشترین سرعت ممکن را می خواهید اما نشانه های دیگر که می تواند درد قفسه سینه ایجاد کند ممکن است همین نوع از مراقبت های اضطراری را نیاز نداشته باشد دانستن علائم حمله قلبی و سایر علل احتمالی درد قفسه سینه می تواند وضعیت تهدید یا غیر تهدید را در زندگی شما مشخص کند.
 

درد قفسه سینه
 

درد قفسه سینه در سمت چپ و حمله قلبی

درد قفسه سینه در سمت چپ بدن نشانه کلاسیک است که شما ممکن است به زودی در یک حمله قلبی تجربه کنید در اغلب موارد این درد با عوارض جانبی دیگر ترکیب شده است درد در قفسه سینه اغلب به عنوان فشار، فشردن یا احساس پری در حفره قفسه سینه است.

 در برخی از موارد احساس سوزش و درد با این عوارض جانبی همراه می باشد بی حسی، درد، سوزن سوزن شدن یا سایر احساسات معمولاً در دست چپ احساس می شود هر چند این عوارض جانبی می تواند به سمت بالای دست راست نیز منتقل شود بازوها ممکن است احساس ضعف، درد و یا به طور ناگهانی احساس سنگین تر از حالت طبیعی وجود دارد.

اگر شما از یک حمله قلبی قریب الوقوع رنج می برید شما به طور ناگهانی ممکن است تنگی نفس را احساس کنید خستگی غیر معمول نیز ممکن است در بدن پیشی و شما ممکن است شروع به احساس سبکی سر یا سرگیجه کنید.

بسیاری از بیماران نیز عرق سرد می کنند و یا درست قبل از حمله قلبی شروع به گرگرفتگی می کنند درد قفسه سینه نیز ممکن است به پشت شما انتقال یابد همه بیماران این نشانه ها را تجربه نمی کنند اگر شما تجربه یک یا بیشتر از این علائم و ناراحتی ها را به طور ناگهانی دارید با خدمات اورژانس پزشکی برای کمک تماس بگیرید.

سایر علل درد قفسه سینه در سمت چپ

درد قلبی. با توجه به تمرکز بالای اندام ها در قفسه سینه تعدادی از مسائل که می تواند به درد قفسه سینه در سمت چپ بدن منجر شود وجود دارد علاوه بر داشتن یک حمله قلبی، درد قلبی می تواند با آنژین ایجاد شود.

 یک بیماری که جریان طبیعی خون به علت آسیب رگها، محدود می شود هنگامی که این مشکل در جریان خون رخ می دهد شما ممکن است یک سفتی یا درد شدید شبیه به یک گرفتگی عضلانی در عضلات سمت چپ احساس کنید این ممکن است بیشتر رایج و یا پس از یک فعالیت بدنی که در آن ضربان قلب سریع تر می شود برجسته تر باشد.

فشار. استرس نیز می تواند به درد قفسه سینه که ممکن است در سمت چپ آشکار شود شما ممکن است یک تنگی در قفسه سینه احساس کنید که در طی دوره های استرس شدید و یا آشفتگی بدتر می شود .

انتخاب شیوه زندگی ضعیف نیز می تواند سبب فشار بیش از حد بر روی قلب شده و باعث سفتی عروق و یا درد در سمت چپ قفسه سینه شود این شیوه شامل دیابت، چاقی و یا مصرف بیش از حد الکل یا دخانیات است عدم کنترل این مسائل می تواند به مسائل شدید قلبی از جمله حمله قلبی منجر شود.
 

 

مشکل روده. گاهی اوقات مشکل روده سبب درد در قفسه سینه خواهد شود گاز با فشار دادن از طریق روده می تواند سبب درد در سمت چپ قفسه سینه شود .

اختلالات گوارشی شدید و سوزش سردل، همچنین می تواند در هنگام بروز، درد قفسه سینه ایجاد کند و علائم را شعله ور کند اگر علائم کلاسیک حمله قلبی با آنها همراه نیست پس این احتمال وجود دارد که شما در حال تجربه چیزی به غیر از اختلال عملکرد قلب هستید.

آسیب های فیزیکی. آسیب های فیزیکی به قفسه سینه نیز می تواند منجر به درد در سمت چپ سینه شود که می تواند ناراحت کننده باشد کشش یک عضله، انقباض در یک کوفتگی بزرگ و یا فشار به عصب می تواند باعث درد در سمت چپ سینه شود.

 علاوه بر ایجاد درد قفسه سینه، یک فشار به عصب می تواند به بی حسی یا حساسیت زدایی در بازو منجر شود که می تواند با یک حمله قلبی اشتباه شود ارزیابی دقیق علایم می تواند به شما در تعیین اینکه اگر از آسیب یا یک مسئله قلبی رنج می برید کمک کند.

چه هنگام در درد سینه سمت چپ باید به پزشک مراجعه کنید

توجهات پزشکی پیگیری شود. اگر شما علاوه بر توسعه درد در قفسه سینه، شروع هر یک از علائم حمله قلبی بالا را احساس می کنید شما باید به دنبال توجهات پزشکی باشید.

 درد یک حمله قلبی، اغلب به عنوان تنگی یا فشار بیشتر از درد چاقوکشی و یا یک درد مبهم که در قفسه سینه شروع می شود و شروع به کشیده شدن به دیگر قسمت های بدن در طول دوره چند دقیقه می کند دردی که برای یک دوره طولانی طول می کشد و یا به طرز محسوسی در یک منطقه مشخص شود .

احتمالاً یک حمله قلبی نیست اما ممکن است هنوز نیاز به توجه پزشکی باشد.

چند چیز برای کاهش ناراحتی. بیماران در حال تجربه درد قفسه سینه که به نظر نمی رسد تهدید کننده زندگی باشد چند چیز را برای کمک به کاهش ناراحتی می توانند انجام دهند مانند حالت استراحت در تخت خواب و تنفس کوتاه تا تنفس آرام انجام دهند.

 نوشیدن یک لیوان آب نیز می تواند به شما در رسیدن به حالت آرامش کمک کند و می تواند به تسکین درد قفسه سینه شما کمک کند قرار دادن یخ در منطقه می تواند به از بین بردن برخی از تنش های باعث درد کمک کند اما شما ممکن است با دکتر خود در مورد داروهای مناسب مشورت نمایید.

تنظیم یک شیوه زندگی. اگر شما در حال تجربه درد قفسه سینه هستید اغلب شما ممکن است نیاز به تنظیم شیوه زندگی خود برای پیدا کردن امداد دائمی باشید .

خوردن یک رژیم غذایی سالم، ترک سیگار کشیدن و یا عدم مصرف الکل و انجام ورزش می تواند از راه های مفید برای شروع رهایی شما از درد باشد با دکتر خود در مورد مناسب ترین تمرینات ایمن برای انجام فعالیت مشورت کنید.

کد خبر 97592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha