کد خبر 97600
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
افزایش قیمت نفت با کاهش ذخایر آمریکا

پرشین خودرو: رویترز اعلام کرد: با کاهش ذخایر تجاری نفت آمریکا و کاهش ذخیره ظرفیت مازاد لیبی، قیمت نفت امروز افزایش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از رویترز، بر اساس آمار امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا 3 میلیون بشکه کاهش یافت و در هفته منتهی به 15 ژوئن به 430.6 میلیون بشکه رسید.

هر بشکه نفت برنت با 46 سنت افزایش 75.54 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 51 سنت افزایش 65.58 دلار معامله شد.

به گفته تاجران، کاهش عرضه لیبی به علت متلاشی شدن منبع ذخیره‌سازی 400 هزار بشکه‌ای این کشور سبب شده است قیمت‌ها بالا برود.

یکی از مواردی که بسیار بر بازار تاثیر دارد، نشست اوپک در 22 ژوئن است که اعضای این سازمان به همراه دیگر تولیدکنندگان در مورد عرضه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

نفت


عربستان و روسیه خواستار افزایش تولید و پایان دادن به توافق کاهش تولید هستند اما دیگر اعضای اوپک نظیر ایران مخالفت این افزایش هستند.

بانک «ای ان زد» اعلام کرد: «عربستان و روسیه برای کم کردن محدودیت تولید فشار می‌آورند و برخلاف بسیاری از اعضا حرکت می‌کنند.»

نفت


«ایران احتمال توافق را رد کرده است و می‌گوید حتی یک افزایش اندک تولید نفت را حمایت نخواهد کرد. این اظهارات عربستان را در موقعیت سختی قرار داده است زیرا برای هر توافقی به اجماع نیاز است.»

جک آلاردایس، تحلیلگر در زمینه نفت و گاز معتقد است با وجود نبود اجماع میان اعضای اوپک، سهمیه افزایش می‌یابد اما احتمالا در بازه کوچک 300 تا 600 هزار بشکه در روز. «ما احتمالا شاهد کاهش 5 دلاری نفت برنت و احتمالا اندکی کاهش در قیمت نفت خام آمریکا خواهیم بود.»

نفت


در عین حال، بازار با نگرانی در حال رصد تنش تجاری میان آمریکا و چین است که هر دو طرف تهدید کرده‌اند تا تعرفه‌های سختی بر محصولات وارداتی از یکدیگر اعمال کنند از جمله اعمال تعرفه بر نفت وارداتی از آمریکا از سوی چین.

تعرفه 25 درصدی بر واردات نفت آمریکا که در جبران اعمال تعرفه از سوی آمریکا بر کالاهای چینی، از سوی پکن اعلام شده است، می‌تواند نفت خام آمریکا را در برابر نفت دیگر کشورها غیررقابتی کند.

این امر می‌تواند تقریبا به کاهش شدید خرید نفت چین از امریکا منجر شود که در دو سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

کد خبر 97600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha