کد خبر 97601
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
توسعه حوزه ریلی از مسیر بازار سرمایه

پرشین خودرو: مدیرعامل یک شرکت‌ تامین سرمایه از برنامه‌های گسترده بازار سرمایه برای بهبود شرایط کنونی حوزه ریلی و ارتقاء صنعت خبر داد و گفت: رقابت برسر توسعه صنعت ریلی تاثیر به سزایی در افزایش رشد اقتصادی و دستیابی به اهداف توسعه کشور دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، محمودرضا خواجه‌نصیری امروز در مراسم ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی با بیان اینکه صنعت ریلی از دیرباز زمینه‌ساز توسعه و رشد صنعتی در کشور بوده است، اظهار داشت:‌ با وجود چنین جایگاهی برای صنعت ریلی متاسفانه بروز برخی مشکلات نظیر کمبود نقدینگی و اعمال تحریم‌ها وغیره منجر به آن شده است، تا سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه متناسب با جایگاه حوزه ریلی نباشد.

وی با اشاره به نیاز 28 هزار میلیارد تومانی صنعت ریلی برای سرمایه‌گذاری و توسعه بیان کرد: نگاهی به وضعیت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله حوزه ریلی نشان می‌دهد که سهم عمده این سرمایه‌گذاری از آن بازار پول و درصد کمی به بازار سرمایه اختصاص دارد و این در حالی است که ظرفیت و پتانسیل قابل توجهی در بورس وجود دارد.

ریل


مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با اشاره به اینکه عدم شناخت کافی متولیان نهادهای اقتصادی از ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه منجر به آن شده است که همواره سهم بازار سرمایه نادیده گرفته شود، گفت: ما به عنوان تامین سرمایه پیشرو در تامین مالی صنایع مختلف از جمله صنعت ریلی برنامه‌های گسترده و وسیعی را برای بهبود شرایط کنونی حوزه ریلی و همچنین توسعه و ارتقاء این صنعت در آینده داریم، زیرا معتقدیم رقابت بر سر توسعه صنعت ریلی تاثیر به سزایی در افزایش رشد اقتصادی و دستیابی به اهداف توسعه‌ای کشور دارد.

خواجه‌نصیری گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به این حوزه در مقایسه با سایر مدل‌های حمل و نقلی و همچنین نگاه حمایتی مجلس و دولت به حوزه‌های ریلی ظرفیت مناسبی برای بسترسازی همکاری‌ دو حوزه بازار سرمایه و ریل است.

وی اظهار داشت: ارتباط صنعت ریلی و بازار سرمایه گام مهمی در راستای تحقق شعار سال و بسترسازی برای رونق کسب و کار فعالان حوزه ریلی و بازار سرمایه خواهد بود.

معاون سابق نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس تنوع گسترده ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه را ظرفیتی مطلوب برای شرکت‌های ریلی برشمرد.

خواجه‌نصیری تاکید کرد:‌بخش عمده مشکلات صنعت ریلی به مشکلات ساختار مالی و نبود نقدینگی برمی‌گردد. در این راستا شرکت‌های تامین سرمایه با اشراف به بازار سرمایه می‌توانند زمینه تامین مالی و بهبود ساختار مالی شرکت‌های فعال حوزه ریلی را فراهم کنند.

کد خبر 97601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha