کد خبر 97602
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
شاخص کل بورس به مرز 109 هزار واحد رسید

پرشین خودرو: معامله‌گران بورس تهران در ادامه رکوردشکنی‌ شاخص، امروز نیز شاهد ثبت رکورد جدیدی برای شاخص کل بورس و گذشتن ارزش معاملات از 700 میلیارد تومان بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه 30 خرداد ماه 97 با افزایش دو هزار و 368 واحدی رکورد تاریخی 108 هزار و 872 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 174 واحدی عدد 18 هزار و 519 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 2 هزار و 154 واحدی به رقم 119 هزار و 831 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش یک هزار و 835 واحدی به رقم 79 هزار و 605 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 4 هزا ر و 235 واحدی عدد 219 هزار و 755 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 28 واحدی روی رقم یک هزار و 241 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 347واحد ، معدنی و صنعتی گل گهر با 159 واحد و فولاد مبارکه با 156 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 69 واحد، بانک ملت با 28 واحد و بانک اقتصاد نوین با 6 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 700 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 557 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 113 هزار و 537 نوبت داد و ستد بود.

بورس


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بهمن، لیزینگ خودروی غدیر، مبین وان کیش، بهپاک، تراکتورسازی ایران، نوش مازندران،‌پارس سوئیچ، حق تقدم استفاده نشده شیشه همدان، پاکدیس، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، پتروشیمی خارک، کشاورزی و دامپروری مگسال، گسترش نفت و گاز پارسیان و اوراق اختیار خرید و فروش آن، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و اوراق اختیار خرید و فروش آن، سرمایه‌گذاری ملی ایران، سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی ، توسعه معادن روی ایران و اوراق اختیار خرید و فروش آن، پارس الکتریک، فولاد آلیاژی ایران، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، توسعه معادن روی ایران و اوراق اختیار خرید و فروش آن، پرداخت الکترونیک سامان کیش، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، پتروشیمی خراسان، اعتباری کوثر مرکزی، مواد ویژه لیا از سوی مناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کالسمین، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد کاوه جنوب کیش، سرمایه‌گذاری سپه، فولاد مبارکه اصفهان، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، پتروشیمی زاگرس، آهن و فولاد ارفع، پتروشیمی جم، تامین ماسه ریختگری، پارس دارو، تکنوتار، بیمه پارسیان، بانک صادرات ایران، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌گذاری سبحان، مواد ویژه لیا، ریل‌پرداز سیر، سرمایه‌گذاری سبحان، داروسازی اسوه، فراورده‌های تزریقی و دارویی ایران، سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی سیمان، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران،‌ لعاب ایران و صنعتی بهپاک بازگشایی شدند.

بورس


 امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 59 میلیون سهم بانک گردشگری به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی عمده انتقال یافت، همچنین 20 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد، گسترش و نفت پارسیان نیز شاهد معاملات کد به کد بیش از 17.5 میلیون سهمی به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان بود؛ در ایران خودرو همچنین امروز 17 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان میان کدهای تابعه سهامدار عمده منتقل شد.

براساس این گزارش،‌امروز بورس تهران در حالی همچنان شاهد معاملاتی پرحجم در گروه‌های فلزات اساسی، هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی و معدنی‌ها با پیشرو شدن دوقلوهای سنگ آهنی بود که با رشد 20 درصدی قیمت سهام اغلب شرکت‌های بنیادی در روزهای اخیر به باور برخی کارشناسان انتظار برای رشد قیمت سهام شرکت‌هایی که از غافله جهش قیمت‌ها جا مانده‌اند فراهم شود.

بازاری که در مقایسه با التهاب بازارهای موازی و غیرمتشکل این روزها به عنوان بهترین گزینه سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود. در این بین لزوم توجه به وضعیت سودآوری آتی و چرخه جریان نقد عملیاتی شرکت‌هایی که اکنون با زیان‌های انباشته مواجه هستند، برای سرمایه‌گذاران قابل تامل است.

کد خبر 97602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha