کد خبر 97608
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
تفاهم‌نامه ریلی ایران و سوییس امضا شد

پرشین خودرو: تفاهم‌نامه پروژه بازسازی و تعمیر اساسی ماشین‌آلات راه آهن، بین ایران و سوئیس به امضا رسید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازباشگاه، در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی ، تفاهم‌نامه پروژه‌های بازسازی و تعمیر اساسی دو دستگاه ماشین سرند بالاست و 6 تا 9 دستگاه ماشین زیرکوب ریل و 21 دستگاه ماشین‌آلات خطی امروز بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت ماتیزا سوئیس به امضا رسید.
در این مراسم مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی راه آهن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مناقصه 21 دستگاه ماشین‌آلات ریلی در شبکه حمل و نقل ریلی در حال برگزاری است، گفت: شرکت ماتیزا سوئیس موافقت کرده است، با تامین مالی لازم در این مناقصه شرکت کند. این مناقصه یک پروژه انقلابی در شبکه ریلی به شمار می‌رود، چراکه ماشین‌آلات و تولیدکنندگان در دنیا به صورت انحصاری کار می‌کند.

تفاهم نامه


یزدانی تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری در مرحله اول، 20 میلیون یورو است که با مکاتبات صورت گرفته قرار است سوئیس تا سقف 80 میلیون یورو در ایران هزینه کند.

در ادامه این مراسم فرانز مسترلین، مدیرعامل شرکت ماتیزا سوئیس اظهار کرد: صدها سال است که سیاست کشور سوئیس بی‌طرفی در سیاست جهانی بوده و در قضیه برجام و تحریم‌های ایران، کشور سوئیس تصمیم گرفته است، بی‌طرف بماند.

ریل


مدیرعامل ماتیزا گفت: توافق ما با شرکت راه آهن در چهار قسمت بوده است؛ بخش اول مربوط به بازسازی دو دستگاه سرند بالاست ، بخش دوم فروش 6 تا 9 دستگاه زیرکوب راه آهن ، بخش سوم فروش تجهیزات جدید برای مناقصه و بخش چهارم ساخت مرکز تعمیر، نگهداری و آموزش پرسنل ایرانی است.

کد خبر 97608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha