همکاری «آئودی» و «هیوندای» در زمینه موتورهای هیدروژنی

پرشین خودرو: آئودی و هیوندای در حال حاضر رقابت خود را کنار گذاشته و در زمینه توسعه موتورهای هیدروژنی، به دنبال همکاری با یکدیگر هستند.

به گزارش پرشین خودرو، شاید در سال‌های گذشته شرکت‌های خودروسازی رقیب یکدیگر بودند، اما امروزه بسیاری از آنان با یکدیگر متحد شده‌اند تا به صورت گروهی با یکدیگر رقابت کنند و با استفاده از دانش فنی خود، به یکدیگر کمک کرده و اقدام به توسعه پروژه‌های بزرگ خود کنند. حال در روزهای گذشته خبری منتشر شد که شرکت خودروسازی آئودی با همکاری کمپانی خودروسازی "هیوندای" قصد دارد بر روی موتورهای هیدروژنی تمرکز کرده و به فناوری سلول‌های سوختی دسترسی داشته باشد.

همکاری میان دو شرکت هیوندای و آئودی

منابع خبری مدعی هستند که در حال حاضر این توافق به تایید نهایی نرسیده و هنوز مجوزهای لازم برای همکاری میان دو شرکت "هیوندای" و "آئودی" صادر نشده است، اما همین خبر که شرکت خودروسازی آئودی قصد دارد با همکاری هیوندای به سیستم‌های محرک هیدروژنی و دانش سلول‌های سوختی دست پیدا کند، یک خبر بسیار مهم در صنعت خودروسازی است که برای تایید همکاری آنان باید تا واکنش رسمی این دو خودروساز بزرگ جهانی منتظر باشیم.

 



عضو هیئت مدیر کمپانی خودروسازی آئودی در زمینه توسعه فنی این شرکت عنوان کرد: سلول سوختی و سیستم‌های محرک هیدروژنی می‌‌تواند نقش مهمی در صنعت خودروسازی داشته باشد و مزیت‌های بیشتری نسبت به سیستم‌های محرک الکتریکی دارد. توسعه سیستم‌های محرک هیدروژنی در نقشه راه ما وجود دارد و می‌توانیم با همکاری کمپانی خودروسازی هیوندای به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری خود به این تکنولوژی پیشرفته و هوشمندانه دست پیدا کنیم.

آئودی و هیوندای در تلاش برای همکاری گسترده در زمینه توسعه تکنولوژی پایدار و سیستم‌های محرک هیدروژنی هستند و اعلام کرده‌اند که به زودی همکاری جدید آنان آغاز خواهد شد، اما قبل از آن باید با طرح همکاری آنان موافقت شود و در صورت صدور مجوزهای همکاری، تمرکز آنان بر روی توسعه نسل بعد سیستم‌های محرک هیدروژنی خواهد بود. هرچند از سال 2013 میلادی شرکت خودروسازی هیوندای به ارائه سیستم‌های محرک هیدروژنی بر روی خودروهای شاسی بلند خود پرداخته است و در 18 کشور مختلف جهان به فروش می‌رسند.

کد خبر 97614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha