کد خبر 97622
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
چگونه بدون دارو فشار خون بالا را درمان کنیم؟

پرشین خودرو: گروهی از محققان آمریکایی برنامه جدیدی برای کاهش فشار خون بالا بدون نیاز به مصرف دارو ارائه کرده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازهلث لاین، در این برنامه بر رژیم غذایی، ورزش و خواب به عنوان فاکتورهای کلیدی در کاهش فشار خون بالا بدون نیاز به مصرف دارو توجه شده است.
 

برای افراد مبتلا به فشار خون بالا انواع گسترده‌ای از داروها وجود دارد که می‌تواند به کاهش سطح فشار خون کمک کند. به رغم در دسترس بودن انواع مختلفی از روش‌های دارویی که بسیاری از آن‌ها هزینه زیادی را به بیمار تحمیل می‌کنند یا با عوارض جانبی همراه هستند، روش ساده‌تری برای کاهش فشار خون وجود دارد.



این برنامه بر محور رژیم غذایی گیاهی و خوراکی‌هایی از قبیل میوه، سبزیجات، غلات، دانه‌ها و خشکبار قرار دارد. علاوه بر رعایت رژیم غذایی، شرکت کنندگان باید مرتب ورزش کرده، میزان کافی آب نوشیده و از خواب کافی برخوردار باشند.

فشارخون


برای افرادی که به دنبال کاهش فشار خون هستند تغییرات سبک زندگی اولین و مهم‌ترین اقدام است. ورزش کردن بخصوص حرکات ایروبیک قابلیت کمک به کاهش فشار خون را دارند. همچنین میوه‌ها و سبزیجات سرشار از پتاسیم می‌توانند همچون داروهای کاهنده فشار خون تاثیرگذار باشند.

به گفته پزشکان برای برخی از بیماران مصرف دارو نسبت به تغییر در سبک زندگی روش آسان‌تری برای کاهش فشار خون بالاست. هرچند حتی برای بیمارانی که از داروهای کاهنده فشار خون مصرف می کنند سبک زندگی سالم فاکتور مهمی است.

فشارخون

 

کد خبر 97622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha