کد خبر 97630
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کاهش قیمت نفت!

پرشین خودرو: قیمت نفت روز پنج شنبه که ایران اعلام کرد ممکن است از افزایش اندک تولید نفت اوپک حمایت کند و زمینه را برای توافق این گروه با افزایش تولید در نشست روز جمعه هموار کرد، با کاهش روبرو شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از رویترز، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش، به ۶۵.۵۰ دلار در هر بشکه رسید.


بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۱ سنت یا ۰.۵۵ درصد کاهش یافت و ۷۴.۳۳ دلار در هر بشکه معامله شد.


ایران که سومین صادرکننده بزرگ عضو اوپک است، اعلام کرد ممکن است با افزایش اندک تولید این گروه در نشستی که روز جمعه میان اعضای اوپک و تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه برگزار می شود، موافقت کند. تهران پیش از این در مقابل فشارهای عربستان برای بالا بردن سقف تولید اوپک، مخالفت ورزیده بود.

نفت

بر اساس گزارش رویترز، اوپک به همراه گروهی از تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه از ابتدای سال ۲۰۱۷ با هدف تقویت قیمتها، توافقی را برای کاهش عرضه به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز به اجرا گذاشتند اما محدود شدن عرضه در سال ۲۰۱۸ باعث شد کشورهای مصرف کننده بزرگ خواهان عرضه بیشتری به بازار شوند.
 


در معاملات روز پنج شنبه، تقاضای قوی برای سوخت در آمریکا که در فعالیت پالایشگاهی این کشور انعکاس یافته، آمار بالای سفر و افت قابل توجه ذخایر نفت از کاهش بیشتر قیمتها جلوگیری کرد.
 


طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پالایشگاههای این کشور هفته گذشته ۱۷.۷ میلیون بشکه نفت فراوری کردند که نشان دهنده وجود تقاضای قوی است.


همچنین بر پایه آمار رسمی، ذخایر تجاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ ژوئن، ۵.۹ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۲۶.۵۳ میلیون بشکه رسید.

تولید نفت آمریکا در مدت مذکور ثابت بود و در رکورد ۱۰.۹ میلیون بشکه در روز ماند.

کد خبر 97630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha