تب خرید خودرو در بازار فروکش کرد

پرشین خودرو: امروز انحصار بازار خودرو در اختیار تعدادی از نمایندگی های شرکتهای خودروسازی است و باید در این شرایط جلوی کارتکس فروشی عمده شرکتها گرفته شود تا مساله قیمت در بازار خودرو حل شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با افزایش ناگهانی قیمت در بازار خودروهای داخلی در هفته های اخیر و موضوع ورود سازمان بازرسی به قیمت در بازار، خبرها حاکی از فروکش کردن تب تقاضا در بازار خودرو دارد به طوری که این جریان روند قیمت در بازار را معکوس و بازار خودروها را در سراشیبی قیمت قرار داده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به سیر نزولی قیمت در بازار خودرو اظهار داشت: با وجود اینکه تاکنون عرضه خودروهای فروخته شده از سوی شرکت ها صورت نگرفته اما جنبه روانی قیمت در بازار خودرو فروکش کرده و قیمت ها رو به پایین است.
 


عطش قیمت در بازار خودرو فروکش کرد


سعید موتمنی با تاکید بر ادامه افت قیمت در بازار در دو سه روز اخیر، اظهار داشت: قیمت ها در اواخر هفته گذشته به شکل سرسام آوری بالا رفته بود و نمایندگی هایی که خودروها را به صورت عمده در بازار خریداری کرده بود نیز خودرویی به بازار عرضه نمی کردند.

وی با اشاره به بازی قیمت در بازار، تصریح کرد: در حال حاضر کسانی که خودروها را به صورت عمده خریداری کرده اند اقدام به عرضه خودرو به بازار کرده اند و این موضوع موجب شکست تابوی قیمت خودرو در بازار شده است.


نمایندگی هایی که با خرید عمده و قیمت بالا ، بازار خودرو را در اختیار گرفتند

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران بخش زیادی از مشکلات بوجود آمده در بازار خودرو را ناشی از کارتکس فروشی شرکتها دانست و گفت: در صورتی که شرایط فروش شرکتها درست شود و عمده فروشی کارتکس قطع و خودروها با پلاک تحویل مشتریان شود به طور قطع بازار به حال عادی باز خواهد گشت.

موتمنی افزود: متاسفانه در این مدت برخی از نمایندگان، خودروها را به صورت عمده و با ارقام بالا از شرکت ها خریداری می کنند و انحصار بازار در اختیار این نمایندگان قرار گرفته است اما با عرضه خودرو از سوی این نمایندگان به بازار، تب خرید در بازار فروکش و قیمت رو به کاهش است اما در صورتی که جریان عرضه از سوی این نمایندگان مختل شود باز هم اوضاع بازار به منوال قبل باز خواهد گشت.
 

خرید خودرو
 

راهکاری برای جلوگیری از رشد قیمت؛
خودروهای جدید تا یک سال غیر قابل انتقال و فروش شود


وی در ادامه با توجه به رشد قیمت خودروهای جدید در بازار، گفت: باید خودروهای جدید که به بازار عرضه می شود مانند سیتروئن، ساندرو، پژو 2008 و سراتو از سوی شرکت ها تا حداکثر یک سال غیر قابل انتقال و فروش باشد تا کسانی که واسطه هستند از این بازار خارج شده و دست از سوء استفاده از بازار بردارند و به طور قطع با این اقدام بازار این خودروها نیز آرام خواهد گرفت.

این فعال بازار همچنین با توجه به بازگشت رکود به بازار اظهار داشت: پیش بینی می شود در صورتی که به میزان کافی خودرو به بازار عرضه شود قیمت ها افت کرده و طی هفته های آتی به قیمت های واقعی و منطقی باز گردد.

موتمنی همچنین در خصوص آخرین تغییرات قیمتی خودروها در بازار گفت: در حال حاضر قیمت پژو 207 اتومات در جریان افت قیمت در بازار به 70 میلیون تومان، دنا پلاس 64 میلیون، رنو استپ وی اتومات 84 میلیون، رنو ساندرو اتومات 74 میلیون، سمند LX مبلغ 36 میلیون، سمند EF7 برابر 37 میلیون و 200 هزار تومان، پژو 206 وی 8 نیز 47 میلیون، و پژو 206 تیپ 2 به 39 میلیون تومان رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین قیمت پژو 405 SLX نیز با افت قیمت به 36 میلیون و 500 هزار تومان، پژو 2008 به 185 میلیون تومان و پژو پارس LX کلاس 15 نیز به حدود 49 میلیون تومان در بازار رسیده است.

کد خبر 97636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha