با سواستفاده کنندگان از بازار خودرو قاطعانه برخورد می کنیم

پرشین خودرو: معاون امور اقتصادی استانداری تهران شرکت های خودرو ساز داخلی و واردکنندگان خودرو را موظف به عمل به تعهدات خود در مقابل مردم دانست و از برخورد قاطعانه دولت با سواستفاده کنندگان بازار خودرو خبرداد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برنا، محمدامامی امین که در دومین جلسه کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان سخن می گفت با ذکر این مطلب که تصمیم گیری در خصوص قیمت خودروهای داخلی در سطح ملی اتخاذ می شود تاکید کرد:بر طبق سیاستگذاری هایی که البته در سطوح ملی اتخاذ می شوند قیمت خودوهای تولید داخل تعیین می شود و با توجه به ساختار تحریم های ظالمانه اتخاذ شده شرکت های خارجی از دادن قطعات و لوازم یدکی به دو شرکت خودرو سازی استنکاف می کنند اما در عین حال این شرکت های موظف به تامین قطعات و تولید خودرو با موجودی در انبارها هستند.

امامی امین همچنین از سواستفاده برخی از واردکنندگان خودرو های خارجی از نوسانات و التهابات مربوط به بازار ارز خبر داد و گفت:تعداد کمی از افراد که اقدام به واردات و ثبت سفارش خودروهای خارجی کرده اند از نوسانات نرخ ارز سواستفاده کرده ودر فضای بازار کاذب اقدام به فروش چندبرابری خودروهای وارداتی می کنند.
 

وی در ادامه از برخورد قاطع و اتخاذ سازوکارهای قانونی با این قبیل افراد  در بازار خودرو سودجو خبرداد و تاکید کرد:هیچ مشغله ای مهم تر از پاسخگویی به مردم نیست و نباید ببی جهت مردمی که با دادن رای خود به ما اعتماد کرده اند را ناامید کنیم و در این راستا و برطبق قانون از کسانی که در ازای فروش خودروهای خارجی سودهای غییرمتعارف کسب کرده اند مالیات های سنگین اخذ خواهد شد.

 

ایران خودرو


معاون اقتصادی استانداری تهران افزایش افسارگسیخته قیمت خودروهای خارجی را ناشی از سودجویی برخی افراد فرصت طلب و افزایش نقدینگی در جامعه دانست و افزود:به باور اکثر اقتصاد دانان افزایش میزان حجم نقدینگی در کشور اثرات زیان بار اقصادی را به دنبال دارد .

امامی امین ساختار تحریم های اتخاذ شده توسط آمریکا را در تقابل آشکار با اشتغال دانست و خاطر نشان کرد:این تحریم ها در صدد ضربه زدن به اشتغال کشور و ایجاد تکانه های شدید اقتصادی در کشور اتخاذ شده اند .

وی خواستار پاسخگویی شرکت های وارد کننده خودرو در قبال تعهدات خود به مردم شد و ادامه داد:برخی از سفارشات خودرو در زمانی اتفاق افتاده است که هنوز آمریکا از برجام خارج نشده بود و نرخ ارز نیز قیمتی منطقی داشت و نباید این شرکت ها به بهانه گران شدن نرخ ارزاز عمل به تعهدات خود شانه خالی کنند.

امامی تکلیف امروز مسئولان بخش اقتصادی استان را ساماندهی و رفع دغدقه از مردم عنوان کرد و ا دامه داد:همه ما اجزای یک پازل هستیم که مردم به ما اعتماد کرده اند و باید قدردان مردم باشیم.

کد خبر 97639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha