حضور شرکت‌های ایرانی در طرح‌های راه‌سازی تاجیکستان

پرشین خودرو: وزیر نیرو در دیدار با وزیر نقلیه تاجیکستان در خصوص حضور شرکت‌های ایرانی در طرح‌های راه‌سازی تاجیکستان و اجرای فاز دوم تونل استقلال این کشور گفتگو کردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از وزارت نیرو، «خدایار خدایارزاده‌بیک» وزیر نقلیه تاجیکستان در دیدار با رضا اردکانیان وزیر نیرو که در حاشیه «اجلاس دهه بین‌المللی آب، اقدام برای توسعه پایدار» در شهر دوشنبه صورت گرفت، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد شرکت‌های ایرانی در ساخت تونل استقلال این کشور، خواهان همکاری این شرکت‌ها در فاز بعدی این تونل شد که شامل نصب و تجهیزات ایمنی تونل است.
 

وی در این باره گفت: از آثار مثبت ساخت این تونل ۵ کیلومتری، کوتاه شدن مسیر صعب‌العبور بین شهر دوشنبه و خجند است که در ارتفاع ۳۵۰۰ متری از سطح دریا ساخته شده است و آثار اقتصادی قابل توجهی برای تاجیکستان دارد.

راهسازی


همچنین رضا اردکانیان، وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح کنونی همکاری‌های تهران و دوشنبه اظهار کرد: تاجیکستان می‌تواند از تجربیات بسیار خوب ایران در زمینه ساخت بزرگراه‌ها و تونل‌ها به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی استفاده کند.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی فاز دوم تونل استقلال تاجیکستان با حضور شرکت‌های فعال ایرانی کلید بخورد.

گفتنی است، اجلاس بین‌المللی دهه اقدام برای آب و توسعه پایدار صبح دیروز (چهارشنبه) با حضور وزیر نیروی ایران و نمایندگان ۴۱ کشور و نهاد بین‌المللی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان آغاز به کار کرده است.

کد خبر 97642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha