موتورسیکلت‌های که مورد توجه نهادهای نظامی قرار گرفتند

پرشین خودرو: محصولات زیرو مورد توجه نهادهای نظامی نیز قرار گرفته است. استفاده از این وسائل نقلیه با قابلیت های ویژه ای که دارند می تواند نقش مهمی در پیشبرد عملیات های مختلف داشته باشد. از این رو زیرو سفارش های مهمی را پیش روی خود دارد که اهمیت بالای فناوری های ارائه شده توسط کمپانی مذکور را نشان می دهد.

به گزارش پرشین خودرو، کمپانی زیرو (Zero Motorcycles)، تولید کننده ای آمریکایی از موتورهای الکتریکی به شمار می رود. این کمپانی فعالیت خود را در سال 2006، توسط یکی از مهندسین پیشین ناسا به نام Neal Saiki در کالیفرنیا آغاز کرد. اثرگذاری کمپانی موتورسیکلت های زیرو به اندازه ای قابل توجه بوده است که از آن به عنوان انقلابی در عرصه تولید موتورسیکلت های مختلف یاد می کنند. با تلفیق ماهرانه ای از جنبه های سنتی موتورسیکلت های قدیمی و همچنین تکنولوژی های مدرن، کمپانی زیرو موفق به طراحی و تولید محصولاتی سبک وزن، قدرتمند و مقرون به صرفه شد. همچنین جالب است بدانید که فریم تمام موتورسیکلت های تولیدی این برند سرشناس، از آلومینیوم صنایع هواپیماسازی تهیه شده اند.

همانطور که گفته شد، کمپانی زیرو به خاطر موتورسیکلت های الکتریکی خود معروف است. نیروی برق مورد نیاز برای حرکت این محصولات، توسط پک هایی از جنس یون- لیتیم تامین می شود که آنها را تحت برند زد- فورس یا زد- اف می شناسیم. این موتورسیکلت ها سابقه درخشانی نیز در مسابقات موتورسواری داشته اند.

محصولات زیرو همچنین مورد توجه نهادهای نظامی نیز قرار گرفته است. استفاده از این وسایئل نقلیه با قابلیت های ویژه ای که دارند می تواند نقش مهمی در پیشبرد عملیات های مختلف داشته باشد. از این رو زیرو سفارش های مهمی را پیش روی خود دارد که اهمیت بالای فناوری های ارائه شده توسط کمپانی مذکور را نشان می دهد.

این کمپانی به طور کلی متشکل از چهار محصول اصلی می شود که در ادامه نگاهی اجمالی به هر کدام خواهیم داشت. خطر تولید زیرو MMX دارای یک سری مزایای تاکتیکی در مقایسه با جایگزین های سنتی احتراق داخلی است. نیروی الکتریکی قدرتمند محصولات زیرو، تجربه ای منحصر به فرد، سریع و بدون هرگونه سر و صدای اضافی از راندن با موتورسیکلت های این کمپانی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. علاوه بر این، حمل و نقل و تامین مایعات و یا گاز مورد نیاز برای عملکرد زیرو MMX بسیار آسان و بدون دردسر خواهد بود. از جمله مهم ترین قابلیت های محصولات زیرو می توان به تایرهای آفرود و عملیات در شرایط آب و هوایی مرطوب و یا بارانی اشاره کرد. در ادامه نگاهی به چهار موتورسیکلت تولیدی کمپانی زیرو خواهیم داشت.

Zero S|SR

با برخورداری از سیستمی کاملا آئرودینامیک که امکان سواری 358.8 کیلومتر در شهر و 180.2 کیلومتر در بزرگراه ها را فراهم می آورد، زیرو S دارای بیشترین برد در میان سایر خطوط تولیدی کمپانی زیرو است. در این نسخه نیز صدا، لرزش و مشکلات جانبی حین حرکت به حداقل میزان ممکن کاهش یافته است. همچنین با اتصال سیستم به اپلیکیشن مخصوص زیرو S می توانید ویژگی های مختلف این محصول را تحت مدیریت خود داشته باشید. بسته به سایز باتری شارژ کامل موتور در یک ساعت قابل انجام خواهد بود. تانک شارژ زیرو S با هر ساعت تغذیه توسط ایستگاه شارژ سطح 2، 135.1 کیلومتر رانندگی منحصر به فرد را در اختیار کاربر خود قرار می دهد.

لازم به ذکر است که هیچ گونه تجهیزات خاصی برای شارژ مجدد موتورسیکلت لازم نخواهد بود و پریزهای عادی خانه نیز هر کدام به عنوان یک ایستگاه شارژ عمل می کنند. اگر موتورسیکلت را هنگام شب در وضعیت شارژ قرار دهیم، صبح روز بعد با تانک کاملا پر آماده کار خواهد بود. سیستم زد- فورس با قدرت بالا مشکلات معمول سوخت های بنزینی و یا گازوئیلی را ندارد و از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه تر است. این سیستم در سه سایز متفاوت زد- اف 7.2، زد- اف 13.0 و زد- اف 14.4 در دسترس خواهد بود.

مدل زیرو S مجهز به باتری زد- اف 7.2 نمونه ای اقتصادی و سبک وزن است که دارای برد 143.2 کیلومتر در شهر و 72.4 کیلومتر در بزرگراه خواهد بود. مدل زیرو S مجهز به باتری زد- اف 13.0 بردی بیشتری دارد (259.1 کیلومتر در شهر و 130.3 کیلومتر در بزرگراه). نسخه زیرو SR مجهز به باتری زد- اف 14.4 نیز دارای برد 288 کیلومتر در شهر و 144.8 کیلومتر در بزرگراه است.

قیمت پیشنهادی کارخانه برای مدل زیرو S با باتری زد- اف 7.2 معادل 10،995 دلار گزارش شده است.


موتورسیکلت


موتورسیکلت




Zero DS|DSR

اگر بخواهیم مقایسه ای میان موتورسیکلت های مجهز به سوخت بنزینی و یا گازوئیلی با محصولات کمپانی زیرو به عمل آوریم، زیرو DS|DSR قطعا بدون رقیب خواهد بود. در این مدل نیز هیچ گونه لرزش و صدایی چه در حالت حرکت و چه در توقف احساس نمی شود. به منظور تغییر در ویژگی های موتورسیکلت نیز می توان از برنامه موبایلی مخصوص آن استفاده کرد. امکان هماهنگ سازی محصول برای استفاده در زمین های متفاوت (جاده و یا آفرود) از طریق اپ موبایلی وجود خواهد داشت. برای شارژ این مدل هم نیازی به تجهیزات خاصی نبوده و هزینه راندن با آن بسیار پایین تر از سوخت های فسیلی گزارش شده است. علاوه بر این نیازی به تعویض فیلتر در اثر استفاده از سوخت های بی کیفیت وجود نخواهد داشت. جالب است بدانید که با بهره برداری از اپ موتورسیکلت می توان به کدهای به روز رسانی محصول دسترسی داشت و اصلاحات عملکردی را لحاظ کرد.

برتری این مدل نسبت به سه مدل دیگر محصولات زیرو، قابلیت قابل توجه آفرود آن خواهد بود. این موتورسیکلت می تواند با برخورداری از باتری 18 kWh، 302.5 کیلومتر در شهر و 143.2 کیلومتر در بزرگراه ها را به راحتی بپیماید. درست مانند مدل قبلی، برای DS|DSR نیز سه سایز متفاوت از سیستم زد- اف در دسترس خواهد بود. همچنین با استفاده از تجهیزات جانبی تانک شارژ، می توان 3.6 kWh به ظرفیت باتری اصلی اضافه کرد.

زیرو DS با باتری زد- اف 7.2، نمونه ای سبک وزن است که دارای برد 131.9 کیلومتر در شهر و 62.7 کیلومتر در بزرگراه خواهد بود. مدل زیرو DS مجهز به باتری زد- اف 13.0 برد بیشتری دارد و می تواند تا 280 کیلومتر در شهر و 112.6 کیلومتر در بزرگراه را بپیماید. زیرو DSR با باتری زد- اف 14.4 نیز حداکثر برد را در این گروه به خود اختصاص می دهد (262.3 کیلومتر در شهر و 125.5 کیلومتر در بزرگراه)

قیمت پیشنهادی کارخانه برای مدل زیرو DS با باتری زد- اف 7.2 معادل 10،995 دلار عنوان شده است.

موتورسیکلت
موتورسیکلت

 

موتورسیکلت

Zero FX

خط تولید زیرو FX یکی از محبوب ترین طراحی هایی است که تاکنون در این کمپانی به انجام رسیده است. دو فاکتور قدرت و اندازه مناسب، زیرو FX را تبدیل به گزینه ای بدون رقیب کرده اند. جالب است بدانید که حتی انرژی حاصل از ترمز نیز از بین نمی رود و از طریق سیستمی احیا کننده مجددا به مجموعه باتری باز می گردد. همچنین تغییر عملکرد این محصول برای همخوانی بیشتر با زمین های ناهموار امکان پذیر خواهد بود. زیرو FX را می توان با استفاده از اپ موبایلی طراحی شده برای آن، به طریق دلخواه برنامه ریزی کرد.

زیرو FX برای شارژ مجدد نیاز به تجهیزات گران قیمت نداشته و تنها با یک پریز خانگی 110 ولتی تغذیه می شود. 110 ولت منبع مورد نیاز برای تامین شارژر 650 واتی زیرو FX خواهد بود. البته اگر مایل به شارژ سریع باشید، سیستم های شارژر پر سرعت که قادر به کاهش 60 درصدی زمان تغذیه هستند نیز در دسترس اند. همانند نمونه های قبلی، هزینه های مربوط به نگه داری و تعمیر این مدل نیز کاربر را دچار چالش نخواهند کرد. بدین ترتیب برای مشتریانی که به وقت و بودجه خود اهمیت زیادی می دهند، زیرو FX توصیه می شود. این موتورسیکلت با یک تک شارژ می تواند مسافتی به اندازه 146.4 کیلومتر را در محدوده شهری طی کند.

برخلاف دو نمونه قبلی، برای این مدل تنها دو پیکربندی متفاوت باتری وجود دارد. زد- اف 3.6 از تکنولوژی مدولار باتری برخوردار بوده و امکان افزودن باتری دوم را نیز فراهم می آورد. بدین ترتیب برد موتورسیکلت تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت. زد- اف 7.2 نیز برای آن دسته از مشتریانی که به دنبال موتورسیکلتی مقرون به صرفه و با برد بالا هستند، گزینه ای مناسب خواهد بود. زد- اف 7.2 حداکثر ظرفیت باتری؛ 7.2 kWh را در اختیار مجموعه زیرو FX قرار می دهد که پیمایش مسافت 146.4 کیلومتری در شهر را تضمین خواهد کرد. جالب است بدانید که تمام سیستم های زد- فورس تولیدی دارای پنج سال گارانتی هستند.

همانطور که می دانیم، می توان دو پیکربندی اصلی برای سیستم زد- فورس این مدل از موتورسیکلت های کمپانی زیرو متصور شد. مدل زیرو FX مجهز به باتری زد- اف 3.6، نسخه شارژ سریع از خط تولید FX به شمار می رود. تنها در چند ثانیه می توان نسبت به تعویض باتری ها اقدام کرد. برد این مدل در شهر معادل 74 کیلومتر و در بزرگراه 30 کیلومتر است. نمونه دیگر زیرو FX مجهز به باتری زد- اف 7.2 خواهد بود که 46 اسب بخار قدرت دارد. لازم به ذکر است که قدرت نسخه زد- اف 3.6 برابر 27 اسب بخار گزارش شده است. از این رو زد- اف 7.2، دو برابر زد- اف 3.6 قدرت خواهد داشت. برد این موتورسیکلت در شهر 146.4 کیلومتر در بزرگراه 62.7 کیلومتر است.

قیمت پیشنهادی کارخانه برای زیرو FX با باتری مدولار زد- اف 3.6، 8,495 دلار عنوان شده است.
 

موتورسیکلت



Zero FXS

این محصول نماینده خوبی از قدرت، سرعت، دوام و همچنین توانایی همخوانی با شرایط آب و هوایی و همچنین جغرافیایی متفاوت خواهد بود. درست مانند آن که تایرهای زیرو FXS را برای حضور در پیست های آفرود طراحی کرده باشند. امکان مدیریت به روز رسانی ها، تغییر ویژگی ها و به طور کلی کنترل تمام خصوصیات مجموعه، توسط اپ زیرو FXS وجود خواهد داشت. همانطور که در مورد سه موتورسیکلت دیگر این کمپانی نیز اشاره شد، زیرو FXS برای شارژ مجدد خود نیاز به امکانات ویژه ای ندارد. تنها کافیست هنگام شب، محصول مذکور را در وضعیت شارژ قرار داده تا بتوانید طی روز حداکثر 160.9 کیلومتر سواری کنید. استفاده از زیرو FXS در مقایسه با موتورسیکلت هایی که وابسته به سوخت های فسیلی هستند، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین در صورتی که از تجهیزات شارژ سریع بهره برداری کنید، زمان تغذیه کامل مجموعه تا 60 درصد کاهش می یابد.

زیرو FXS یک موتورسیکلت الکتریکی مقرون به صرفه محسوب می شود. به عنوان مثال لزومی به تعویض فیلترهای سوخت و روغن های گران قیمت نخواهد بود. لازم به ذکر است که به روز رسانی سیستم باتری زد- فورس به صورت منظم انجام شده و تنها با یک اتصال ساده به برنامه موبایلی موتورسیکلت قابل اجرا خواهد بود. با این محصول نیز می توان مسافت 160.9 کیلومتر را در شهر و پس از یک بار شارژ کامل موتورسیکلت طی کرد. اما آنچه که زیرو FXS را از دیگر نمونه های این کمپانی متمایز می سازد، سیستم زد- فورس به کار رفته در ساخت آن خواهد بود. این سیستم سبک ترین و جمع و جور ترین زد- فورس مورد استفاده در موتورسیکلت های زیرو است. پیکربندی زد- فورس در خصوص مدل FXS دو حالت دارد. یکی زد- اف 3.6 که در آن وزن و سایز باتری به اندازه 50 درصد کاهش یافته است و امکان افزودن باتری دوم نیز وجود دارد. دیگری هم زد- اف 7.2 است که حداکثر ظرفیت باتری را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

مدل زیرو FXS مجهز به سیستم باتری زد- اف 3.6، در شمار مقرون به صرفه ترین محصولات کمپانی جای دارد. امکان استفاده از حالت شارژ سریع و همچنین تعویض سریع باتری در کمتر از چند ثانیه وجود خواهد داشت. برد این نسخه در شهر 80.4 کیلومتر و در بزرگراه 32.1 کیلومتر است. FXS با باتری زد- اف 7.2، دو برابر بیش از مدل 3.6 قدرت دارد. برد زد- اف 7.2 در شهر 160.9 کیلومتر و در بزرگراه 64.3 کیلومتر گزارش شده است.

قیمت پیشنهادی کارخانه برای زیرو FXS با باتری مدولار زد- اف 3.6، 8,495 دلار خواهد بود.

موتورسیکلت

کد خبر 97645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha