برپایی بزرگترین نمایشگاه ریلی خاورمیانه حاصل همدلی دولت و بخش خصوصی

پرشین خودرو: برای ششمین سال متوالی و در سال حمایت از کالای ایرانی، نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، خدمات و تجهیزات وابسته با همدلی دولت و بخش خصوصی کشور برگزار شد.

به گزارش پرشین خودرو، علی محتشم امیری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور، با بیان این مطلب گفت: یکی از عمده ترین عوامل توسعه پایدار در هرکشوری حمل و نقل، به خصوص حمل و نقل ریلی است بطوریکه سهم گسترده آن در تولید ناخالص داخلی کشورها بیانگر ارتباط تنگاتنگ تمام بخش های اقتصادی با بخش حمل و نقل ریلی دارد.

وی ادامه داد: در واقع صنعت حمل و نقل بر بخشهای مختلفی از معضلات و نیازهای امروز جامعه تاثیر گذار است؛ بعنوان نمونه تاثیرات فراوان بخش حمل و نقل بر ابعاد زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است و از همین روی انتخاب سیستم های حمل و نقلی ریلی که در تعامل مثبت با محیط زیست می باشد، در درجه بالای اولویت، مورد توجه گروه های تصمیم ساز و تصمیم گیر قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور اضافه کرد: با طرح پروژه بین المللی جاده ابریشم نوین با عنوان «یک کمربند- یک راه» و همچنین پروژه کریدور شمال-جنوب در راستای احیای جاده ابریشم قدیم و توسعه آن در بخش های ریلی، دریایی و هوایی فرصت مناسبی را در اختیار صنعت حمل و نقل ریلی ایران قرار داده است تا در موازنه قدرت بلوک شرق و غرب، بتواند تاثیرگذاری خود را افزایش دهد.

محتشم امیری یادآور شد: در پروژه جاده ابریشم 65 کشور که 60 درصد از جمعیت جهان و حدود یک سوم از تولید ناخالص داخلی دنیا را تشکیل می دهند حضور دارند که ایران هم یکی از این جوامع و کشورهاست. پروژه ای که اهمیت سیاسی و اقتصادی آن، رهبران بیش از 30 کشور را در مه 2017 در پکن گرد هم آورد تا طرحی نو دراندازند و از منافع و منابع این شاهراه بهره جویند.

به گفته وی، در این میان موقعیت ایران با توجه به جایگاه خاص ژئوپولتیکی در منطقه خاورمیانه و همچنین همسایگی با کشورهای آسیای میانه و قفقاز، موقعیت استراتژیک در خلیج فارس، دسترسی به آب های آزاد اقیانوس هند و دریای عمان از طریق سواحل استراتژیک مکران و به طور کلی مرزهای آبی و خشکی در شرق و غرب و از شمال تا جنوب دارای اهمیت و حساسیت ویژه ای است.

 

نمایشگاه ریلی


مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور با تاکید بر اینکه موارد فوق فقط بخش کوچکی از فرصت ها و ظرفیت های فوق العاده صنعت حمل و نقل ریلی کشور است که به منظور توسعه زیرساخت های حمل و نقلی به عنوان یک از سرفصل های اصلی در برنامه ریزی های کلان کشور و همچنین منطقه باید مد نظر قرار داشته باشد.

محتشم امیری در پایان برپایی ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، خدمات و تجهیزات وابسته را حاصل تلاش و همدلی مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان دانست و از همکاری وزارت خانه های صنعت، راه و شهرسازی، شرکت راه آهن، سازمان توسعه تجارت، شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه و ... برای تبدیل شدن این نمایشگاه، به بزرگترین نمایشگاه حمل و نقل ریلی در خاورمیانه و بزرگترین و مهمترین رویداد در صنعت ریلی کشور تشکر و قدردانی کرد.

یادآور می شود: ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، خدمات و تجهیزات وابسته از ۲۹ خردادماه تا ۱ تیرماه جاری با حضور 250 شرکت داخلی و خارجی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار ‌شد

کد خبر 97656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha