واردات مدیر خارجی؛ راهی برای پیشرفت صنعت خودرو

پرشین خودرو: خودروسازی که صنعتی مهم و راهبردی در ایران به شمار می رود، هر چند در این سال ها مدیرانی را در دل خود پرورانده است اما نیاز به مدیرانی که با علم روز این صنعت آشنا باشند به شدت در این روزها احساس می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، این روزها همچنان سرمست از موفقیت های تیم ملی در جام جهانی هستیم و هنوز بحث فوتبالی جمع های خانوادگی و دوستانه، بازی های خوب ایران در جام جهانی 2018 است. رسیدن به جام جانی 2018 در حالی برای ما رنگ واقعیت گرفت که برای اولین بار بدون نیاز به نتایج دیگر تیم ها و امداد غیبی به عنوان یکی از تیم های نخستین به این اتفاق بزرگ فوتبالی دنیا راه پیدا کردیم.

به یاد داریم روزهایی را که چشممان به بازی تیم ملی بود و گوش و حواسمان به بازی اعراب حاشیه جنوبی خلیج همیشه فارس تا اتفاقی را رقم بزنند که برای ما خوشایند باشد که زهی خیال باطل. این بار اما این اتفاق با تکیه بر توانمندی و تصمیمات مدیران برای ما رقم خورد. یکی از مهمترین عوامل در این صعود مقتدرانه حضور "کارلوس کی روش" در راس تیم ملی بود و البته حمایت های داخلی از ادامه کار او در تیم ملی.

این روزها که همچنان شاد از موفقیت های ملی پوشان در میدان نبرد روسیه هستیم، جای خالی مدیرانی همچون "کی روش" را در صنایع مهم ایران بالاخص صنعت راهبردی خودرو احساس می کنیم. مدیرانی که با تکیه بر علم روز صنعت خودروسازی و با مدیریت قوی توانایی جمع آوری و گردهم آوردن انبوهی از جوانان علاقمند به حوزه خودرو را داشته باشد.

 



جوانانی که امروزه با گسترده شدن فضای مجازی شاهد موفقیت های فردی آن ها در عرصه صنعت خودروی جهانی هستیم. جوانانی که از طراحی خودرو تا تیونینگ حرف های بسیاری برای گفتن دارند و نقطه اشتراک همه آنان حضور مقطعی و ناموفق در خودروسازی های داخلی است.

منصوری ها، رضوانی ها و آرش ها تنها نمونه ای از خروار هستند که توانستند با جذب سرمایه، موفقیت در بازار پر از رقابت امروز را تجربه کنند اما بسیار هستند جوانانی که چنین شرایطی برای آنها مهیا نمی شود.

اینجاست که نقش مدیران خبره در مدیریت منابع انسانی این کشور به چشم خواهد آمد، مدیرانی که هر چند از جنس ما نیستند اما همچون "کی روش"، غیرت و تعصب بی بدیلی به این سرزمین دارند.

آری؛ ترکیه که از صنعت خودروسازی وارداتی بهره مند است این اقدام را با استخدام مدیری از شرکت بوش در راس ائتلافی از خودروسازان انجام داد. تا دیر نشده با واردات مدیران بین المللی و گماردن آن ها در راس این صنعت، خودروسازی کشور را نجات دهیم. تعرفه 100 درصدی، حمایت تمام قد و کمک های دولتی اگر جواب می داد امروز این صنعت راهبردی به این حال و روز نمی افتاد.

راه نجات این صنعت واردات مدیر خارجی و در کنار آن آموختن است. راهی که در فوتبال آن را آزمودیم و می توانیم در خودروسازی نیز آن را پیاده و اجرا کنیم.

یادداشت از فرشید آصفی

کد خبر 97702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha