کد خبر 97718
۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
علت فوت 93 درصد موتورسیکلت سواران مشخص شد

پرشین خودرو: سرهنگ شریفی گفت: بیش از ۹۳ درصد افراد فوت شده از بین موتورسیکلت‌سواران، به‌علت ضربات وارد شده به سر و گردن جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازباشگاه، سرهنگ علی‌اصغر شریفی جانشین معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: احتمالاً شهروندان شاهد بوده‌اند که بعضاً پلیس جلوی برخی موتورسیکلت‌ها را می‌گیرد و تعدادی از آن‌ها را توقیف می‌کند. ممکن است تصور شود این کار باعث جلوگیری از امرار معاش صاحبان موتورسیکلت است. خوب است بدانیم که یکی از علت‌های اصلی توقیف موتورسیکلت‌ها، نداشتن کلاه ایمنی راکبان آن‌هاست؛ در حالی که کلاه ایمنی ارتباطی جدی و حیاتی با حفظ جان آن‌ها دارد.

موتورسیکلت


سرهنگ شریفی با ارائه آماری در این رابطه، گفت: با بررسی آمار‌های پزشکی قانونی و اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، متوجه می‌شویم که بیش از ۹۳ درصد افراد فوت شده از بین موتورسیکلت‌سواران، به‌علت ضربات وارد شده به سر و گردن جان خود را از دست داده‌اند. ضرباتی که در اثر برخورد با سایر وسایل نقلیه، سطح زمین، گاردریل‌ها و غیره رخ می‌دهد.

وی در این رابطه افزود: استفاده از کلاه ایمنی استاندارد سرعت ضربه به جمجمه را کاهش می‌دهد، از شدت ضربات می‌کاهد و مانع برخورد شدید مغز با جمجمه در اثر ضربه وارد شده به سر می‌شود. کلاه ایمنی استاندارد نیروی ضربه را در سطح بزرگتری پخش می‌کند تا این نیرو روی ناحیه خاصی از جمجمه متمرکز نشده و از فشار ایجاد شده کاسته شود.

سرهنگ شریفی گفت: همان فرد سرپرست خانواری که با موتورسیکلت امرار معاش کرده یا کارمند و کاسبی که برای رفت و آمد به محل کار از موتورسیکلت استفاده می‌کند، اگر از کلاه ایمنی استفاده نکند، ممکن است روزی به همین علت خانواده و دوستان خود را داغدار کند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: ضربه شدید وارد شده به سر در اثر سانحه رانندگی، اگر هم منجر به جان باختن فرد نشود مطمئناً آسیب‌ها و ناتوانی‌هایی جدی را برای او به همراه خواهد داشت. سخت‌گیری‌های پلیس در خصوص الزام به استفاده از کلاه ایمنی، در واقع تلاشی برای حفظ جان موتورسیکلت‌سواران است که خانواده‌هایشان همراه و دل‌نگران آن‌ها هستند.

کد خبر 97718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha