هوشمندسازی تردد دریایی در بنادر پهل و لافت

پرشین خودرو: مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان از هوشمند سازی تردد دریایی در بنادر پهل و لافت در اواسط تیر ماه خبر داد.

به گزارش  پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور با بیان اینكه هرگونه کسب و کاری نیاز به فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد گفت : مدیریت بنادر و حمل و نقل دریایی نیازمند سخت افزار و نرم افزار به روز و هوشمنداست.

وی افزود: مكانیزه كردن فعالیتهای دریایی علاوه بر پویایی و سرعت باعث ارتقاء بهره وری و ایمنی تردد بیشترخواهد شد.

عفیفی پور گفت: اداره كل بنادر و دریانوردی سعی و همت خود را برای بهرهگیری از فناوری ها براساس استانداردهای روز صنعت حمل و نقل دریایی بكار گرفته و به منظور استقرار كامل سامانه جامع دریایی و هوشمند سازی عملیات ترددهای دریایی و بندری در بنادر هرمزگان را به جد دنبال می كند.
 

وی با اشاره به اجرای نرم افزار هوشمند تردد دریایی در بنادر پهل و لافت اظهارداشت: كنترل تردد شناورها، ثبت عملیات مسافر و خودرو، اجازه حركت و مانیتورینگ لحظه ای فرایند تخلیه و بارگیری خودروها از جمله مزایای هوشمند سازی عملیات دریایی در بنادر مذكور است.

 

بنادر


این مقام مسئول با بیان اینكه پیاده سازی این نرم افزار با توجه به حجم جابجایی خودرو و مسافر و شبانه روزی بودن خدمات، همچنین ورود كالاهای اساسی و مایحتاج جزیره نشینان از طریق این دو بندر در اواسط تیر ماه انجام می پذیرد تصریح كرد: پیاده سازی این نرم افزار کاهش هزینهها، استفاده بهینه از زمان و بالا رفتن بهره وری این بنادر را در پی خواهد داشت.

عفیفی پور با بیان اینکه هوشمند سازی بنادر، به عنوان یک الگو با هدف رسیدن به عملیات سریع تر و ارزان تر در بنادرنیازمند ایجاد زیرساخت مناسب است افزود: در فرایند دیجیتالی و نرم افزاری در بنادر ضمن اینكه می توان با برنامه ریزی نظام مند در فضای محدود بار بیشتری را جابه جا كرد ،کشتی های بیشتری را نیز پذیرفت و ماحصل آن خدمات بهترو مطلوبتری را به مشتریان ارائه نمود.

شایان ذكر است، شناخت وضعیت جاری بنادر و تطبیق آن با فن آوری های هوشمند براساس استانداردهای روز دنیا با هدف استفاده از این تكنولوژی از ابتدای سال ۱۳۹۶ در دستور كار بخش های مختلف اداره كل بنادر ودریانوردی هرمزگان قرار گرفته است .

کد خبر 97732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha