25 درصد مالیات بر موتورسیکلت‌های آمریکایی

پرشین خودرو: در پاسخ به تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم اروپا به آمریکا، ۲۵ درصد تعرفه واردات موتورسیکلت‌های ساخت آمریکا به کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا اجرایی شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، تعرفه‌ی جدید آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا به امریکا، اتحادیه‌ی اروپا تعرفه‌ی ۲۵ درصدی واردات موتورسیکلت‌های آمریکایی را تصویب کرد. تمام موتورسیکلت‌های ساخت آمریکا که از پیشرانه‌ی با حجم بالای ۵۰۰ سی‌سی استفاده می‌کنند، مشمول ۲۵ درصد تعرفه‌ی واردات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌شوند.

این تعرفه تأثیر مستقیم بر برندهای پرطرفدار آمریکایی مانند هارلی دیویدسن و ایندیَن (Indian) می‌گذارد اما شرکت‌های سازنده‌ی موتورسیکلت‌های برقی همچون زیرو موتورسایکل (Zero Motorcycle) قربانی جنگ تجاری اروپا و آمریکا نمی‌شوند. هارلی دیویدسن سال گذشته کمتر از ۴۰ هزار دستگاه موتورسیکلت به کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا فروخته، در حالی‌که این میزان در بازار ایالات متحده حدود ۱۴۸ هزار دستگاه بوده است. از طرف دیگر فروش محصولات این برند در خانه از سال ۲۰۱۷ روند کاهش قابل توجه داشته است؛ به همین دلیل مقامات هارلی دیویدسن صادرات بیشتر را هدف گرفته بودند که حالا با تعرفه‌ی ۲۵ درصدی اروپا، شرایط سخت‌تر خواهد شد. در مقابل ایندین روزبه‌روز با معرفی مدل‌های جدید و تأسیس نمایندگی‌های بیشتر، نزدیک به ۷۰ درصد بازار خود را به آمریکا محدود کرده است.

برخی از رسانه‌ها ادعا می‌کنند که ۲۵ درصد تعرفه برای واردات موتورسیکلت‌های آمریکایی با برنامه‌ی دقیق صورت گرفته است؛ چرا که نواحی مشخصی از ایالات متحده با ضرر بیشتری مواجه می‌شوند. در واقع مناطقی که در انتخابات گذشته‌ی آمریکا رای بیشتری به دونالد ترامپ داده‌اند، هدف مستقیم اتحادیه‌ی اروپا قرار گرفته‌اند. دفتر مرکزی هارلی دیویدسن در شهر میلواکی، ایالت ویسکانسین قرار دارد که این ایالت اتفاقاً زادگاه پاول رایان، رئیس فعلی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا است. باید دید که جنگ تجاری آمریکا و اروپا در ادامه به کجا خواهد کشید.

کد خبر 97735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha