با ابلاغ جدید وزیر صنعت، طرح ساماندهی بازار خودرو از دستور کار مجلس خارج می شود

پرشین خودرو: در صورتی که ممنوعیت واردات خودرو عملی شود خود به خود طرح ساماندهی بازار خودرو از دستور کار مجلس خارج خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغی به سازمان توسعه تجارت ایران، ثبت سفارش و واردات 1339 ردیف تعرفه‌ای کالا مانند خودرو را ممنوع کرد براساس این نامه فهرست گروه چهارم کالایی شامل 1339 ردیف تعرفه 8 رقمی که ثبت‌ سفارش آنها در جلسه چهارشنبه گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع شده، برای اجرا به سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شده است.

قرار بود به دنبال تعیین سه گروه کالایی با سه منشاء متفاوت برای تامین ارز، خودرو در گروه سوم و با ارز حاصل از صادرات خودرو وارد شود اما در اقدامی عجیب، ستاد اقتصاد مقاومتی تصمیم گرفت برخی کالاها همچون خودرو را به ‌دلیل لوکس و غیرضرور بودن در گروه چهارم قرار دهد و بالطبع با این تصمیم جریان واردات خودرو برای زمانی نامشخص بسته می شود.
 

واردات خودرو

 

در پی تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت مبنی بر ممنوعیت واردات 1339 ردیف کالا از جمله خودرو، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی این تصمیم در جلسه امروز مجلس و کمیسیون صنایع و معادن خبر داد.

 

ولی ملکی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به تصمیم غیر منتظره دولت در ممنوعیت واردات خودرو اظهار داشت: تا زمانی که جزئیات این تصمیم مشخص نشود هر گونه اظهار نظر در این زمینه عجولانه است.
 

وی با توجه به اعتراض برخی نمایندگان به هیات رئیسه مجلس و موضوع بازگشت دوباره طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار مجلس، تاکید کرد: در صورتی که این تصمیم دولت در ممنوعیت واردات خودرو جدی بوده و عملی شود دیگر بحثی برای واردات خودرو وجود نخواهد داشت و خود به خود طرح ساماندهی بازار خودرو از دستور بررسی مجلس نیز خارج می شود.

ملکی در پایان خاطرنشان کرد: از روز گذشته با ابلاغ نامه ممنوعیت واردات خودرو توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت، در حال بررسی و استعلام از وزارت صنعت و معدن برای صحت و سقم و علت این تصمیم هستیم تا در جلسه امروز مجلس به طور دقیق تر به آن ورود کنیم.

کد خبر 97746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha