تکمیل کریدور شمال به جنوب برای کشور ارز آوری دارد

پرشین خودرو: دومین همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک صادراتی کار خود را در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، این همایش با هدف ارتقا جایگاه حمل ونقل در چرخه تجارت خارجی کشور، و نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه حمل و نقل صادراتی برگزار می شود.

اهداف برگزاری همایش

فرهاد نوری مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت هدف از برگزاری این همایش را معرفی پتانسیل های بخش حمل و نقل و فضاهای موجود برای تجارت با کشورهای منطقه خواند و افزود: بی شک با بهبود ساختار لجستیک در امر صادرات در مناطق آزاد میزان ارز آوری کشور افزایش خواهد یافت.


در ادامه این همایش رضا مسرور مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به نقش کریدور شمال به جنوب و بندر کاسپین در بالا بردن میزان صادرات کشور گفت: در حال حاضر کانال سوئز سالانه یک میلیارد تن کالا را میزبانی می کند در حالیکه این مسیر ضمن اینکه شرکت های حمل و نقل بین المللی از آن استفاده می کنند، اما به دلیل گران بودن می تواند به ما یک فرصت مناسبی برای جذب بدهد.


وی به سیاست جدید کشور چین برای جایگزین کردن مسیر ترانزیتی به جای سوئز اشاره کرد و افزود: چینی ها چند انتخاب را بررسی می کنند. ابتدا مسیر یخی است که در قطب شمال قرار دارد و در مسیر دوم مسیری است که از کشمیر عبور می کند و هر دوی این مسیر ها دارای نقاط ضعف هستند.


مسرور اظهار داشت: مسیر سوم پیشنهادی به چینی ها ارومچی و بندر آلیات است و البته مسیر بندر کاسپین که با خط راه آهن به ترکیه و اروپا وصل می شود.


وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل زیرساخت و معرفی شرکت های حمل و نقل مناسب بتوان این پیشنهاد را پر رنگ تر به کشورهایی همانند چین معرفی کرد.

کد خبر 97748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha