چه کسانی از توقف واردات خودرو سود می‌برند؟

پرشین خودرو: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: در یک مقطع حجم زیادی از خودرو وارد کشور شده و بعد از آن دولت تصمیم به ممنوعیت واردات می گیرد تا خودروهای وارداتی به راحتی آنهم با قیمت ها بالا در بازار به فروش برسد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازتسنیم، سید عبدالوهاب سهل آبادی ، با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات 1339 کالا با ابهامات زیادی همراه است، اظهار داشت: متأسفانه این تصمیم ها بعد از حوادثی در بازار اتخاذ می شوند که برای ما جای سوال دارد.

به عبارتی در یک مقطع حجم زیادی از خودرو وارد کشور شده و بعد از آن دولت تصمیم به ممنوعیت واردات می گیرد تا خودروهای وارداتی به راحتی آنهم با قیمت ها بالا در بازار به فروش برسد. این گونه رفتارها واقعا سوال برانگیز بوده و ابهام رانت را به وجود می آورد.

واردات خودرو


رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران با اعلام اینکه این تصمیم ها بجای کمک بیشتر بازار را بیچاره می کند، افزود: بیش از سه ماه است که بازار شاهد التهابات قیمت ازر، سکه و خودرو است چرا یک تصمیم موثر برای مدیریت بازار گرفته نمی شود. امروز تولیدکننده برای تأمین مواد اولیه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کرد که کسی پاسخگو نیست. با این وضعیت چرخ تولید چگونه بچرخد.

وی با بیان اینکه به جای باز شدن گره ها هر روز گره بیشتری برای تولیدکنندگان صنایع کوچک و متوسط به وجود می آید، تصریح کرد: اگر تصمیم ها با همفکری صنایع مختلف و کارشناسان اتخاذ شود به طور حتم نتایج مثبی خواهد داشت نه اینکه بدون همفکری تصمیم هایی به ضرر تولید گرفته شود.

کد خبر 97764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha