دولت باید با تشریح اوضاع اقتصادی، بستر تصمیمش را فراهم می کرد

پرشین خودرو: دولت بدون اطلاع رسانی و تشریح وضع موجود بازار، تصمیم به ممنوعیت واردات خودرو گرفته است که به طور قطع تبعات منفی را بر بازار خودروهای خارجی و داخلی خواهد گذاشت.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به این مطلب، اظهار داشت: متاسفانه مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی در خصوص ممنوعیت واردات خودرو و ابلاغ آن توسط وزیر صنعت بدون فراهم کردن شرایط و بسترهای چنین تصمیمی، تصویب شده است.

شهرام آزادی افزود: سیاست هایی که هر دو ماه یکبار تغییر می کند قطعا منافع عمومی جامعه را به خطر خواهد انداخت.

وی با اشاره به لزوم بسترسازی چنین تصمیماتی در کشور، تاکید کرد: بهتر بود دولت ابتدا شرایط موجود کشور را به لحاظ مسائل اقتصادی، ارزی و تحریم ها در جامعه اطلاع رسانی و پس از زمینه سازی این موضوع، تصمیم به چنین کاری می گرفت.

آزادی گفت: این موضوع که دولت مطرح می کند شرایط عادی است و مشکلی به لحاظ ارزی وجود ندارد اما تصمیم می گیرد به دلیل مشکلات موجود، واردات خودرو را ممنوع کند مفهومش بحران دیگری برای صنعت خودرو است که به زودی این صنعت دچار آن خواهد شد.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به تصمیم غیر منتظره دولت در ممنوعیت واردات خودرو ، تاکید کرد: پس از گذشت 5 تا 6 ماه از مسائل مربوط به ثبت سفارش خودرو و صدور آیین نامه ها و دستورالعمل هایی در این باره، چنین تصمیمی در خصوص ممنوعیت دوباره ثبت سفارش خودرو غیر منتظره بود و موجب می شود بسیاری از مردم از این اقدام متضرر شوند.


سرمایه هایی که با موج بیکاری در بازار وارداتی ها به باد می رود

آزادی افزود: بسیاری از شرکتهایی که در این زمینه سرمایه گذاری کردند و نمایندگی های را در حوزه فروش و خدمات پس از فروش ایجاد کردند با این تصمیم بیکار شده و موجب صدمه به این افراد و شرکتها خواهد شد.

به گفته وی عدم هماهنگی در ارائه چنین تصمیمی اقدام درستی نیست و در شرایطی که بحران هایی در حوزه خودرو وجود دارد این اتفاق موجب بحران جدیدی در بازار خودرو خواهد شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آشفتگی در بازار وارداتی ها بر وضعیت قیمت در بازار داخلی ها نیز تاثیر خواهد گذاشت، افزود: به طور قطع زمانی که فاصله و شکاف قیمتی در بازار خارجی زیاد می شود این مساله بر بازار داخل و افزایش قیمت خودروهای داخلی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

 

تشریح اوضاع اقتصادی


تنها چیزی که برای دولت اهمیتی ندارد مصرف کنندگان هستند / صدمه ای که توقف ثبت سفارش خودرو به خریداران می زند

آزادی در پایان به تاثیر تصمیمات بی برنامه دولت بر خریداران بازار خودروهای وارداتی اشاره و خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در این جریان تنها چیزی که برای دولت اهمیتی ندارد مصرف کنندگان هستند چنانچه سال گذشته با توقف ثبت سفارش، هزاران و شاید دهها هزار نفری که اقدام به پیش خرید خودرو کرده بودند، متضرر شدند. در حالی که بسیاری از افراد سودجو از این وضعیت بازار سودهای کلانی نصیبشان شد بنابراین تنها موضوعی که در این جریان مهم است و باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد صدمه ای است که در جریان این ممنوعیت به مردم وارد می شود.

کد خبر 97850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha