کد خبر 97852
۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
تبلیغات خودروهای ممنوعه حذف شود

پرشین خودرو: برخی فروشندگان متفرقه خودرو، اقدام به انتشار تبلیغات فروش خودروهای وارداتی با مدل 2018 می کردند، درحالی که اصلا خودروهای مورد نظر مانند هیوندای سانتافه، توسان، الانترا، رنو کپچر و ... وارد کشور نشده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازمیزان، مدتی بود که برخی فروشندگان متفرقه خودرو، اقدام به انتشار تبلیغات فروش خودرو‌های وارداتی با مدل ۲۰۱۸ در اصلی‌ترین سایت خرید و فروش خودرو می‌کردند، درحالی که اصلا خودرو‌های مورد نظر مانند هیوندای سانتافه، توسان، الانترا، رنو کپچر و ... وارد کشور نشده و فعلا هم برنامه‌ای برای واردات این خودرو‌ها به کشور نیست.


 

محمدعلی شبیری کارشناس ارشد حقوق جرم و جزا گفت: این افراد سودجو با قیمت گذاری پایین‌تر از مدل‌های ۲۰۱۷ سعی در فریب خریداران را داشتند و با اخذ پیش پرداخت، وعده تحویل یک ماهه خودرو‌ها را می‌دادند در حالی که با توجه به قوانین فعلی واردات، امکان ورود این خودرو‌ها نیست و برخی از فروشندگان با علم به این موضوع اقدام به انتشار تبلیغات این خودرو‌ها می‌کردند.

 

تبلیغات



وی ادامه داد: در همین راستا، با مدیران سایت‌های خرید و فروش خودرو مکاتبه و به آنها پیشنهاد شد به منظور جلوگیری از سواستفاده این افراد کلاهبردار، بستر لازم برای تبلیغات خودرو‌هایی که هنوز وارد کشور نشده اند را حذف که خوشبختانه این مهم اتفاق افتاد.


شبیری با اشاره به این موضوع که این حرکت در همین حد هم جرم است گفت: جرم کلاهبرداری از جمله جرایم مقید است که شرط تحقق آن حصول نتیجه خاص است و آن عبارتست از بردن مال دیگری. اما جرم شروع به کلاهبرداری عبارت است از اقدامات اجرایی توسط به وسایل متقلبانه برای بردن مال دیگری و حتی اگر نتیجه حاصله که در جرم کلاهبرداری به آن اشاره شد یعنی بردن مال دیگری هم اتفاق نیافتاده باشد، مجرم تحت عنوان شروع به کلاهبرداری تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم می شود.

کد خبر 97852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha