فناوری ایمنی تشخیص 360 درجه برای موتورسیکلت‌ها

پرشین خودرو: بر این باوریم که موتورسیکلت‌ها به فناوری‌ ایمنی مانند شناساگر نقاط کور، دوربین‌های پشتیبان و فناوری‌های دیگر نیازی ندارند و بخش ایمنی در این وسایل نقلیه دوچرخ باید بر مهارت‌ها و واکنش‌های شخصی موتورسوار تمرکز یابد. اما شاید یک جفت چشم و ناظر اضافی با پوشش 360 درجه بتواند تحولی عجیب در دنیای موتورسوارها ایجاد کند.

به گزارش پرشین خودرو  به نقل از "اتوگاید"، استارت‌آپ این طرح دوربین‌هایی رو برای هشدار به موتورسوار در این مکانیسم ارائه می‌دهد. این دوربین‌ها پهن و زاویه‌دار در بدنه موتور نصب می‌شوند و مانند یک گوی بزرگ حفاظت 360 درجه را برای موتور فراهم می‌آورند. دوربین‌ها در حین تشخیص خطر یا تصادف احتمالی سیگنال‌های نوری را برای موتورسوار و برای وسایل نقلیه پشت موتور به نمایش درمی‌آورند.



فناوری

از طرفی پوشش کامل تمامی زوایای یک وسیله نقلیه به نازکی یک موتور، کار چندان راحتی نیست. برخی از تهدیدها نیز نیاز به داده‌های تحلیلی و آماری دارند. طراح این سیستم  فناوری ایمنی، در فکر ارائه نمایشگری خاص روی موتور یا از طریق کلاه ایمنی برای موتورسواران است که بتواند با توجه به فاصله موتور تا خودروی پیش رو رنگ تصویر روبه‌روی موتورسوار را تغییر داده و به وی هشدار دهد.

عمل و عکس‌العمل‌های ایمنی در یک خودرو و موتور و با یکدیگر متفاوت هستن و میزان آسیب و تلفات ناشی از موتورها بیانگر نیاز اساسی به بازطراحی دوباره در سامانه ایمنی این وسایل در جهان است.

دوکاتی به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان نیز پیشتر اعلام کرده که تا سال 2020 از سیستم‌های ایمنی راداری برای خودروهایش استفاده خواهد کرد.
 

کد خبر 97864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha