دیدار واردکنندگان خودرو با وزیر صنعت

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه مشترک خود با رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو از بررسی مشکلات واردکنندگان خودرو توسط کمیته چهار‌جانبه در دولت خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای خودرو، یک روز مانده به پایان خرداد‌ماه وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای، ‌لیست اقلامی را که وارداتشان به کشور با تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع اعلام شده بود، منتشر کرد. حضور خودروهای وارداتی در این لیست باعث شد انجمن واردکنندگان خودرو برای حل مشکلات خود خواستار دیدار با وزیر صمت شوند.

 

دیدار واردکنندگان با وزیر صنعت


دیداری که بعد‌از‌ظهر دیروز میسر شد و فرهاد احتشام‌زاد رئیس هیات مدیره انجمن وارد‌کنندگان خودرو با حضور در ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ به بازخوانی دوباره مشکلات واردکنندگان خودرو با محمد شریعتمداری، وزیر صمت پرداخت.

احتشام‌زاد، رئیس هیات‌مدیره انجمن واردکنندگان خودرو از برگزاری نشست مشترک خود با وزیر صمت و قول مساعد وزیر برای حل مشکلات واردکنندگان خودرو خبر داد و گفت: در این جلسه که بعد‌از‌ظهر دیروز برگزار شد،‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان مشکلات واردکنندگان خودرو و وضعیت بازار قرار گرفت.

وی با تاکید بر ا‌ینکه در این جلسه بر سهم ۴درصدی خودروهای وارداتی در بازار خودرو کشور تاکید شد، گفت: سهم ۴درصدی خودروهای وارداتی در بازار هیچ‌گونه تهدیدی برای خودروسازان داخلی محسوب نمی‌شود و چنین تصمیمات غلط و شتاب‌زده‌ای علاوه‌بر اختلال نظم بازار می‌تواند به بیکار شدن ۱۵هزار‌نفر نیروی کار فعال در این حوزه منجر شود.

ممنوعیت واردات خودرو دائمی نیست

احتشام‌زاد با اشاره به اشراف کامل وزیر صنعت به موضوع و مشکلات واردکنندگان خودرو گفت: به گفته وزیر صمت،‌ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در آخرین جلسه خود، زمان مشخصی را برای ممنوعیت واردات خودرو در نظر گرفته و براساس دستورالعمل صادر‌شده واردات خودروهای خارجی به کشور فقط تا پایان سال جاری ممنوع اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه این تصمیم بدون نظرخواهی از بخش خصوصی گرفته شده است، گفت: تمام مشکلات ایجاد‌شده برای بخش واردات خودرو اعم از حل مشکل کلیه خودروهای در گمرک مانده‌،‌ جلوگیری از ابطال ثبت‌سفارش‌های انجام‌شده پیشین به‌منظور انجام تعهدات واردکنندگان به مشتریان خود و دخیل کردن انجمن واردکنندگان خودرو به‌عنوان بخش تاثیر‌گذار در تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های خودرویی در قالب درخواستی به وزیر تقدیم شد.

وی اما در خصوص نتیجه جلسه مشترک خود با وزیر صمت گفت: در این جلسه مشترک،‌ وزیر صنعت از ارجاع درخواست واردکنندگان خودرو برای بررسی در کمیته چهارنفره‌ای متشکل از نمایندگان وزارت صمت، وزارت اقتصاد و دارایی،‌ گمرک و بانک مرکزی خبر داد و تاکید کرد این کمیته که با هدف جلوگیری از ایجاد تنش‌های احتمالی و تصمیمات اقتصادی تشکیل شده است، در اولین فرصت موضوع واردات خودرو را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 97871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha