دولت به جای اشتغال زایی؛ بیکاری را رواج می دهد

پرشین خودرو: وقتی شما خودرویی وارد نکنید دیگر نیازی به فروشنده و کارشناس و مدیر و ... برای بخش های مرتبط با فروش نخواهید داشت و این یعنی بیکاری بیش از 7 هزار فعال در بخش خودرو که آسیب زیادی به حوزه خودروهای وارداتی وارد می کند.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: بیش از 15 هزار نفر در شرکت های واردکننده خودرو فعال هستند که از این تعداد 70 درصد در بخش هایی مانند فروش، خدمات پس از فروش، شوروم ها و نمایشگاه ها فعالیت دارند یعنی شغل آنها کاملا به فروش محصول وابسته است.

وی ادامه داد: وقتی شما محصولی برای فروش وارد نمی کنید، فروشنده می خواهید چه کار؟ این بدان معنی است که بیکاری حداقل 7 هزار نفر از پرسنل این نمایندگی ها، اگر حتی در خانواده های 2 و 3 نفره محاسبه شوند، برای بیش از 15 هزار نفر مشکل ایجاد می شود.

دادفر تصریح کرد: بیکاری اولین اتفاق اجتماعی به دلیل این تصمیم عجیب دولت است و دومین اتفاق بد، از بین رفتن اطمینان سرمایه گذاران است که از یک رو مردم و خریداران دیگر به ایشان اطمینان نمی کنند و از طرف دیگر این سرمایه گذاران دیگر به حاکمیت اعتماد نخواهند کرد.

وی افزود: نبود اطمینان در این دو سطح موجب قفل شدن فضای اقتصادی و تجاری خواهد شد و این را باید همگان بدانند که هیچ فعالیت اقتصادی، هیجان را نمی پذیرد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: هیچ فعال اقتصادی بی برنامگی و بی قانونی را دوست ندارد و اساسا تجارت یعنی برنامه ریزی و شما نمی توانید با تصمیم های خلق الساعه همه چیز از جمله فرصت برنامه ریزی را از ایشان بگیرید.

 

بیکاری

 

نیازی به ارز دولتی نداریم!

وی در خصوص میزان ارز خارج شده توسط فعالان بازار خودرو در سال گذشته گفت: مجموع واردات سال پیش برای خودرو 1 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است اما نکته ای که باید عرض کنم این است که ما بارها به مدیران دولتی اعلام کرده ایم که به ارز دولتی و غیر دولتی شما نیاز نداریم.

دادفر اظهار داشت: ما این توانایی را داریم که برای واردات خودرو هم از منابع اعتباری خارجی بهره ببریم و هم به میزان نیاز منابع ارزی در دسترس داریم که به هیچ عنوان به سراغ منابع ارزی دولتی نیاییم.


بخش خصوصی نباشد؛ چه کسی تحریم ها را دور بزند؟!

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به نقش بخش خصوصی در از بین بردن اثرات تحریم ها و درو زدن آن گفت: دولتی ها در دوره قبل تحریم ها یا نتوانستند تحریمی را دور بزنند و یا از فعالیتی که برای این مهم انجام دادند فساد به وجود آمد.

وی افزود: در فعالیت های بخش خصوصی و در زمان تحریم ها، به خوبی نشان داده شد که این بخش فساد ایجاد نمی کند اما دوستان با تصمیم اخیر خود در حال از بین بردن همین نقطه قوت خود در برابر دشمنان هستند.

دادفر خود تحریمی را بد تر از تحریم خارجی دانست و افزود: خودمان 20 هزار نفر را بیکار می کنیم، سرمایه گذار را فراری می دهیم و نارضایتی عمومی در جامعه ایجاد می نماییم.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگی های فروش در حال حاضر دو مشکل عمده دارند اول اینکه باید جواب مشتریان خود را بدهند و دوم جواب نارضایتی شرکت های مادر چراکه آنها می گویند ما قصد ادامه همکاری با شما را داریم اما سوالمان این است که چرا شما خودتان، قصد دارید خود تحریمی کنید؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص سرمایه گذاران نیز گفت: می گویند سرمایه گذار پای آهو دارد تا با کمترین مشکل از محل فرار کند، دل بره دارد زیرا با کمترین مشکل صحنه را ترک می کند و مغز فیل دارد یعنی به این راحتی ها فراموش نمی کند که با وی چه برخوردی شده است.

کد خبر 97905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha