ترابری مسافر در بندر كیش ۱۱۴ درصد افزایش یافت

پرشین خودرو: مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این بندر طی سه ماه نخست سال جاری از افزایش ۱۱۴ درصدی جابجایی مسافر در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد شهریاری با اشاره به تخلیه و بارگیری ۶۱۶ هزار و ۷۶۸ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش از آغاز سال جاری تا پایان خردادماه ۹۷ اظهار داشت: از این میزان، ۵۷۲ هزار و ۹۰۳ تن به کالای غیر نفتی و ۴۳ هزار و ۸۶۵ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به كاهش ۷۲ درصدی واردات كالا های غیر نفتی طی سه ماهه سال جاری در بندر كیش گفت: طی این مدت۲ هزار و ۸۳۶ تن انواع كالاهای غیر نفتی وارد و همچنین ۵۷۳ تن كالا به خارج از کشور صادر شده است.

به گفته مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش، طی سه ماهه اخیر، ۲۸۲ هزار و ۵۸۶ تن کالای غیر نفتی كاپوتاژ شده است.

بندر


شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی سه ماهه نخست سال جاری را ۵ هزار و ۶۳۱ فروند شناور با افزایش ۵۶ درصدی اعلام و خاطر نشان کرد: از این تعداد، ۱۶۵ فروند شناور بالای هزار تن و ۵ هزار و ۴۶۶ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق ۱۱۴ درصدی جابجایی مسافر در سه ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۴۳۳ هزار و ۳۰۶ نفر مسافر از طریق ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته مستقر در این بندر، ترابری شدند.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: طی سه ماهه سال جاری، ۱۳۳ هزار و ۲۱۸ نفر گردشگر در بندر كیش جابجا شدند.

کد خبر 97942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha