کد خبر 97947
۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
گزینه روحانی برای ریاست بانک مرکزی

پرشین خودرو: شنیده می‌شود حسن روحانی، رییس دولت دوازدهم در حال مذاكره با علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم برای جانشینی ولی‌الله سیف در بانك مركزی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازروزنامه اعتماد، شنیده می‌شود حسن روحانی، رییس دولت دوازدهم در حال مذاكره با علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم برای جانشینی ولی‌الله سیف در بانك مركزی است.

بر اساس این شنیده علی طیب‌نیا در وهله اول این پیشنهاد رییس‌جمهور را رد كرده است اما رییس دولت همچنان بر این تصمیم پافشاری می‌كند. در روزهایی كه وضعیت اقتصادی به ویژه بازار ارز ملتهب است، رییس‌جمهور تصمیم دارد تا با ترمیم تیم اقتصادی خود وضعیت را كنترل كند.

 

ریاست بانک مرکزی

 

از زمستان سال ٩٢ تاكنون نرخ رشد اقتصادی تمام فصل‌ها مثبت شده است كه نشان‌دهنده خروج اقتصاد ایران از ركود و پی‌ریزی دقیق طیب‌نیا است. علی طیب‌نیا همواره یكی از منتقدین جدی اقتصاد دولتی و نفتی است.

او در خرداد ٩٦ یكی از جدی‌ترین انتقادات خود را نسبت به اقتصاد دولتی مطرح كرد و گفت: «دو بیماری دولتی بودن و نفتی بودن، عامل اصلی رشد اقتصادی ناچیز در ایران است؛ این دو مشكل ساختاری، زمینه‌ساز ركود اقتصادی و تورم در اقتصاد ایران بوده و باید به دنبال درمان آن باشیم.» طیب‌نیا یك مدیر برنامه‌محور است.

روزی كه طیب‌نیا از ساختمان خیابان صوراسرافیل رفت، بخش اعظمی از برنامه‌های او كه درسال ٩٢ ارایه شده بود، اجرایی شد اما به دلیل برخی اختلافات نتوانست به همكاری خود با دولت دوازدهم ادامه دهد اما امروز پس از یك سال از آغاز به كار دولت دوازدهم، حسن روحانی بار دیگر سراغ او رفته و خواسته است تا سكان هدایت بانك مركزی را در دست گیرد.

عملكرد قابل قبول طیب‌نیا در بزنگاه‌های حساس و درست در شرایطی كه حال اقتصاد بازهم خوب نیست نوید روز‌های خوب برای بانك مركزی را می‌دهد. مدیری كه در دوران وزارت توانست تورم را كنترل كرده و ثبات را به بازار برگرداند، این‌بار نیز در صورت قبول مسوولیت، شرایط و ماموریتی مشابه خواهد داشت و این‌بار باید ثبات را به بازار ارز و بانك‌ها بازگرداند. ماموریتی كه بر اساس تجربه، آمار، اعداد و ارقام شاید تنها از عهده طیب‌نیا برآید.

کد خبر 97947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha