کد خبر 97961
۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
افتتاح فاز 2 پالایشگاه ستاره خلیج فارس

پرشین خودرو: فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس روز پنجشنبه با حضور رییس جمهوری، وزیر نفت و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استان هرمزگان در بندرعباس به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، با راه اندازی فار دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس میزان تولید این پالایشگاه از 12 میلیون لیتر بنزین به 24 میلیون لیتر در روز با کیفیت یورو پنج افزایش می یابد.
تولید نفت گاز این پالایشگاه نیز از 4 میلیون لیتر به 8 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.
هم چنین پس از یک هفته از افتتاح رسمی فاز دوم از سوی رییس جمهوری، نخستین واحد فاز سوم که واحد تقطیر است، راه ‌اندازی خواهد شد.
در راستای دستور ویژه رییس جمهوری مبنی بر تامین مالی این پالایشگاه 290 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل فازهای 2و 3 پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس اختصاص یافته است.
فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، 10 اردیبهشت ماه سال گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت، عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و جمعی از مدیران کشوری و استانی افتتاح شد.

این پالایشگاه از زمان افتتاح فاز نخست آن از سوی رییس‌ جمهوری تاکنون 3 میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین،‌ یک میلیارد و 700 میلیون لیتر نفت‌ گاز، 500 میلیون لیتر گاز مایع و 9 میلیارد لیتر سایر فرآورده ها را تولید کرده است.

پالایشگاه  خلیج فارس

 

با بهره برداری از فاز 3 این پالایشگاه در شهریور امسال میزان تولید بنزین این پالایشگاه به 36 میلیون لیتر در روز ارتقا می یابد.


پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس با ظرفیت 360 میلیون لیتر در روز در قالب 3 فاز 120 هزار بشکه ‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت 700 هکتار احداث شده و هم اکنون روزانه حدود 15 میلیون دلار تنها از بابت تولید 3 فرآورده بنزین، نفت‌گاز و گاز مایع آن در کشور ارز ذخیره می شود.

کد خبر 97961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha